Egentligen en fortsättning på: http://www.byggahus.se/forum/teknik/151896-nagon-som-testat-abells-larm-med-iphone-overvakning.html

Jag är fortfarande sugen på detta med larm som man kan styra med sin iPhone men känner mig lite tveksam till Abells larm efter kommentarerna. Man vill ju liksom inte vara den första...

Finns det någon ännu mer etablerad som erbjuder iphone/android övervakning? Jag letar efter stabiliteten i ett "riktigt" larm, men är också lockad av att kunna fjärrövervaka hundarna etc.

Kanske är det enklast att strunta i larmet och bara köpa ett gäng IP-kameror? Vilka skulle det vara i så fall? Om man vill ha flera axis så måste man väl köpa mjukvara för att se dem på en sida? I alla fall var det väl så tidigare (CameraStation).
 
Jag har Abells larm med kamerafunktion. Jag är mycket nöjd. Jag vet inte vad man skulle vara missnöjd med egentligen? Jag kan från min mobil styra: av pålarmning, hemmaläge, kameror, strömbrytare etc samt övervaka kameror, fuktsensorer, brandvarnare, detektorer osv. Jag får det levererat antingen via min app eller via sms/mejl. Internetlöst hemlarm känns rätt passé faktiskt.
 
enda jag skulle önska (utöver att mer saker följde med i baspaketet) är att det var uppkopplat via gsm och internet så man även har någon form av larm även om "buset" bryter strömmen vid vägen (vilket är väldigt lätt att göra och då intetgöra alla möjligheter för larmet att larma, samt ha en kortare batteri backup för att kunna skicka sms/larm)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.