BirgitS
Deras serie Anslut är väl (ö)känd för dålig kvalitet.
 
P
BirgitS BirgitS skrev:
Deras serie Anslut är väl (ö)känd för dålig kvalitet.
Så sa alla om biltema till mig också - slog två andra märken som är 4-5 gånger så dyra.
 
Jag har inte klämt på dessa men det brukar ju löna sig att köpa kvalitet. Nu har ju inte Renova visat sig uppfylla förväntningarna. De kanske har förbättrats under åren. Jag köpte när de var helt nya och det verkar ha varit dålig kvalitet på plasten. De genomskinliga klämringarna till strömbrytarna gick sönder. Uttagsbrunnen i envägsuttagen går sönder kring skruven så plastring och uttagsbrunnen lossnar och elansluningarna blir åtkomliga. Inget man förväntar sig av kvalitetsgrejer.
Dessutom så är Renova för utanpåliggande montage ohyggligt fult (stort och klumpigt).
 
De anslut-grejor jag har titta på och använt (begränsat antal) har haft tunn plåt och halvdåliga skruv- eller snabbkopplingar. De funkar men är inget som jag skulle använt i några större mängder.

Deras nya renova-kopior ser trevliga ut och lär funka. S-märkta.
Sedan är frågan hur hållbarheten ser ut över tid och om serien kommer att finnas kvar om 5 -10 år.
Priset på grejorna är en fördel och kan väga upp för ev. framtida problem/utbyte av grejorna.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.