Byggahus.se

Någon som har erfarenhet av Julas vattenradiatorer?

1. H
    Medlem Nivå 1
    Jag ska konvertera övervåningen från elradiatorer till vatten då det är förberett för det vid byggnationen. (140 kvadrats 1½-planshus byggt 1984)

Fick hem ett reklamblad från Jula idag där dom hade nedsatta priser på sina vattenradiatorer av märket "Anslut".
    http://www.jula.se/vattenburen-radiator-60x60-cm-411130

Priserna är väldigt lockande, men det är lite dåligt med information. (man kan ju inte få allt ;))
    Det står ingenting om det ingår koppel eller termostat/ventil, men dom verkar inte sälja några löst så det känns ju som att det bör ingå isf.
    Är dom för ett eller två-rörssystem?
    Dom effekter dom anger måste vara vid 50*c deltatemp för att verka hyfsat vettiga.

Vad tror ni om dessa? Någon som kollat på dom i butiken och kan komma med lite mer info?
    Har några mil till närmsta Julabutik, så jag tänkte att jag börjar höra mig för här.

2. I
    Medlem · Nivå 13
    Tror inte koppel ingår. Men underligt att det inte verkar finnas i sortimentet!

3. Viktor Cz.
    Medlem Nivå 4
    Det står i annonsen vad som ingår och varken koppel eller termostat är uppräknade så de ingår nog inte.
    1- eller 2-rör hänger på val av koppel, inte radiatorn så den passar till båda varianterna.