T tattby #1 Medlem · 1 inlägg 20 apr 2004 13:31 tattby Medlem 1 inlägg 20 apr 2004 13:31 #1 Hej vi skall bygga hus på vår nyinköpta tomt och behöver ta ner ca 12-15 träd varav 2 mycket stora ekar. Är det någon som kan hjälpa till med detta och få träden eller någon annan slags uppgörelse. Tomten ligger i Nacka kommun.
Hej vi skall bygga hus på vår nyinköpta tomt och behöver ta ner ca 12-15 träd varav 2 mycket stora ekar. Är det någon som kan hjälpa till med detta och få träden eller någon annan slags uppgörelse. Tomten ligger i Nacka kommun.
D djpa #2 Medlem · 553 inlägg 20 apr 2004 15:35 djpa Medlem 553 inlägg 20 apr 2004 15:35 #2 Kan tyvärr inte hjälpa dig med det men stäm av med miljökontoret först så inte ekarna är fridlysta. Kan bli dyrt annars...
Kan tyvärr inte hjälpa dig med det men stäm av med miljökontoret först så inte ekarna är fridlysta. Kan bli dyrt annars...
J josohl #3 Medlem · 55 inlägg 20 apr 2004 16:15 josohl Medlem 55 inlägg 20 apr 2004 16:15 #3 Sätt in en annons i tidningen. Vi gjorde det och blev (till vår stora förvåning) fullkomligt nerringda av vedhungriga trädfällare.
Sätt in en annons i tidningen. Vi gjorde det och blev (till vår stora förvåning) fullkomligt nerringda av vedhungriga trädfällare.
D David #4 Medlem · 1 854 inlägg 20 apr 2004 22:17 David Medlem 1 854 inlägg 20 apr 2004 22:17 #4 Vi gjorde det på Blocket och fick en massa svar. Säg åt dem att med riset också så slipper du den mödan. mvh David
Vi gjorde det på Blocket och fick en massa svar. Säg åt dem att med riset också så slipper du den mödan. mvh David
H Haagbard #5 Medlem · 1 160 inlägg 20 apr 2004 22:30 Haagbard Medlem 1 160 inlägg 20 apr 2004 22:30 #5 ......2 mycket stora ekar.......gahhhh, 25 mil för långt bort