Hej,
Vi ska ta bort en toalett som har enkammarbrunn för att sätta in en förbränningstoalett. Vad behöver jag mer än tålamod? Vad sätter jag för avloppet?

Ändstopp, till exempel Biltema artnr 88-084

F fribygg skrev:
Ber om ursäkt direkt, men var det svar på första frågan från ts, "ett ändstopp" om man tar bort toalett.😉

F fribygg skrev:
Tack! Är det samma mått för alla toaletter/rör? Detta är en gammal toalett.

A AndersS skrev:
Ber om ursäkt direkt, men var det svar på första frågan från ts, "ett ändstopp" om man tar bort toalett.😉
Jag tolkade det så 😊

S Sommarhuset74 skrev:
Tack! Är det samma mått för alla toaletter/rör? Detta är en gammal toalett.
Du får mäta, utan bild eller mått är det svårt att veta om du behöver nått special eller kan använda standardgrejor

Tänkte du ha kvar avloppsröret genom golvet?

AXS
Du kan ta bort toaletten, mäta och fota, tejpa för, köp grejer efter rekommendation här.

Det är lite tungt och otympligt, men fullt möjligt att göra själv.

Täcklock är inte 100%-iga mot lukt så om inte röret ska användas mer skulle jag trycka ner en utskuren frigolitbit en bit ner i röret, och sen tömma en burk byggskum dit, skära bort överlopps och sen lägga på ändlocket.

useless useless skrev:
Tänkte du ha kvar avloppsröret genom golvet?
Jag tänkte ha en förbränningstoalett tills jag har skrapat ihop till anslutningsavgiften för kommunalt V/A. Så, ja 😃

AXS AXS skrev:
Du kan ta bort toaletten, mäta och fota, tejpa för, köp grejer efter rekommendation här.

Det är lite tungt och otympligt, men fullt möjligt att göra själv.
Det kanske är bäst att anlita en rörmokare? Isf vad kan det kosta tror du?

F fribygg skrev:
Du får mäta, utan bild eller mått är det svårt att veta om du behöver nått special eller kan använda standardgrejor
Bifogar bild. Äldre toalett.

• Äldre toalett med tvättställ, spegel och slitet vägggolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
AXS
S Sommarhuset74 skrev:
Det kanske är bäst att anlita en rörmokare? Isf vad kan det kosta tror du?
Du klarar det, vi hjälper dig!

Börja med att ta ett foto på toaletten och lägg upp här. Kan du bara stänga av vattnet så är det väldigt lite som kan gå katastrofalt dåligt.

Skulle tippa på att hela kalaset går på 2000:- +-1000:- om du tar in en röris.

AXS
(Hann komma bilder).

Det där är ändå hyffsat modernt, troligen plaströr som du kan se om du lyfter på plastkåpan längst bak mot golvet. Då kan du mäta innan du tar bort stolen. Är det förresten okej att röret stick upp från golvet eller går det att montera den nya toaletten ändå?

AXS AXS skrev:
Du klarar det, vi hjälper dig!

Börja med att ta ett foto på toaletten och lägg upp här. Kan du bara stänga av vattnet så är det väldigt lite som kan gå katastrofalt dåligt.

Skulle tippa på att hela kalaset går på 2000:- +-1000:- om du tar in en röris.
Tack snälla 🙏🏽 Bifogar bild!

• Badrum med en vit toalettstol och tvättställ mot ljusa väggar med mönstrad tapet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.