Medlem
· Korpilombolo
· 3 724 inlägg
Jag håller på ta upp ett golv för att ersätta några plankor och hittar denna "isolering". I dokumentationen som kom med huset från -28 fanns en offert från slutet av 60-talet på isolering med "plast i väggar".
Jag hoppades att de inte antagit offerten men ser att något ingrepp gjorts. Isoleringen ser ju inte särskilt effektiv ut då den tycks ha krympt rejält.
Någon som stött på detta eller vet vad det är? Det är som maräng men blir till pulver om man rör det.
Jag hoppades att de inte antagit offerten men ser att något ingrepp gjorts. Isoleringen ser ju inte särskilt effektiv ut då den tycks ha krympt rejält.
Någon som stött på detta eller vet vad det är? Det är som maräng men blir till pulver om man rör det.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Korpilombolo
· 3 724 inlägg
Det är nu bortplockat från trossbotten och nya golvplankor på plats. Det borde ha isolerats med något annat. förstås. Nu blev det några cm kolstybb kvar. Också ett värdelöst material som isolering. Det lär inte suga åt sig vatten om man försöker hitta någon fördel med kolstybb.Bergendorff skrev:
Klicka här för att svara