Jag ska köpa mellanstruken panel i egen kulör. Reklamen säger att det bara är att montera och dessutom året runt.
Men hur brukar man då göra med ändträt som man kapar vid skarvar? Att dutta med grundolja+grundfärg+rätt kulör är ju inte rimligt vid varje bräda. Dessutom inte i minusgrader.
Sätter man de bara emot varandra och låter det vara utsatt tills man målar sista lagret på våren? Då kan man måla lite extra flödigt vid skarvar. Eller grundar man med lite olja bara trots kallt väder och sen får det räcka?