24 393 läst ·
32 svar
24k läst
32 svar
Någon som kan ge en recension på Malmbergs MD-99?
Hejsan!
IOM att Malmbergs MD-99 ligger bra till i pris så undrar jag hur ni upplever den?
Jag har ingen möjlighet att själv se den innan köp, och jag behöver ganska många - därför letar jag en något billigare downlight.
Jag skulle vara jätteglad om någon som har kollat den kunde ge några ord. Gärna något som är lite "ljus-fetishist", som har kollat runt en del.
IOM att Malmbergs MD-99 ligger bra till i pris så undrar jag hur ni upplever den?
Jag har ingen möjlighet att själv se den innan köp, och jag behöver ganska många - därför letar jag en något billigare downlight.
Jag skulle vara jätteglad om någon som har kollat den kunde ge några ord. Gärna något som är lite "ljus-fetishist", som har kollat runt en del.
Hjälper just nu ett par bekanta med elen, och färdigställde nyligen sovrummet med 7 st MD-99, och det kommer att bli sådana i resten av huset också eftersom de blev lite smått imponerade över ljuset dessa armaturer ger i både färgtemperatur och styrka. Och med tanke på vad de kostar så minskar alternativen ytterligare.
Medlem
· Stockholms
· 1 555 inlägg
Påminner väldigt mycket om halogenspottar.
Några bilder:
Första bilden visar jämförelse mellan MD-99 och 20W halogen. MD-99 är de två övre ljuskällorna i bilden.
De andra bilderna visar närbilder på MD-99 resp. 20W halogen. De är tagna med kort exponeringstid för att man ska se ljuskällorna utan att högdagrarna blir utbrända. Lika kamerainställningar i övrigt.
Första bilden visar jämförelse mellan MD-99 och 20W halogen. MD-99 är de två övre ljuskällorna i bilden.
De andra bilderna visar närbilder på MD-99 resp. 20W halogen. De är tagna med kort exponeringstid för att man ska se ljuskällorna utan att högdagrarna blir utbrända. Lika kamerainställningar i övrigt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
f91jsw skrev:Några bilder:
[bild]
[bild]
[bild]
Jag ser ju själv på bilderna att dom ser väldigt trevliga ut.
Men hur upplever du själv dem du som har haft dem ett tag? Är du nöjd, och hur skulle du beskriva ljuset?
Vi köpte dessa till vår hall och badrum.
Jag kommer aldrig att välja halogen igen efter dessa. Bra spridning, temperatur och färgåtergivning.
Kom ihåg att köpa de extra ringarna som finns om du ska ha dessa i apparatdosor, ser lite tråkigt ut annars.
Bra och prisvärd armatur helt enkelt
Jag kommer aldrig att välja halogen igen efter dessa. Bra spridning, temperatur och färgåtergivning.
Kom ihåg att köpa de extra ringarna som finns om du ska ha dessa i apparatdosor, ser lite tråkigt ut annars.
Bra och prisvärd armatur helt enkelt
Var och monterade och driftsatte ett helt gäng av dessa idag. Här är lite bilder. Ljuset i stora rummet är lite vilseledande pga det reflekterande golvet.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Jag upplever dem som mycket lika halogen och är mycket nöjd. De lyser lite starkare än 20W halogen men inte riktigt som 35W. Gissningsvis motsvarande 25-30W.Sportkeps skrev:
Beror ju lite på förutsättningarna.Då det bara sänktes två tum så fick det bli app.dosor, då kunde jag dessutom fästa spottarna med dosskruvarna. Blev dock inte bra med orginal-frontringarna. Funkar det med kopplingsdosor så är det ju klart smidigt.f91jsw skrev: