Netflix verkar grymt bra! Lite gamla filmer men en hel del man inte sett.
Hade dock lite otur när jag började titta med dem då min gamla router började strula samtidigt :-(
Nåja, med en ny sådan så funkar saker smärtfrittt men det tog ett litet tag att komma fram till att det var just routern som höll på att dö men det underlättade idag då powerlampan på fanskapet vägrade lysa med *S*
Noll kul med intermittenta fel :-(

/Kent

Netflix fungerar bra men har dåligt utbud, framför allt TV serier. Typ 3-4 säsonger gamla så jag skall avsluta efter provmånaden. Blir att fortsätta köra TV-Torrents'

För 79kr i månaden har de väl ett kanonutbud, du kan ju inte jämföra det med vad man kan få tag på olaglig väg.

"Visst har de helt ok mat i butiken om man betalar, men om jag istället tar vad jag vill ha så får jag bättre gratis".

En kompis har testat netflix och beskrev det som att rota i DVD-lådan på överskottsbolaget. Har dock inte testat själv.

pelpet skrev:
En kompis har testat netflix och beskrev det som att rota i DVD-lådan på överskottsbolaget.
Håller med, det kanske är jag som är din kompis. ;)

MEN, för 79kr i månaden får man rota och kolla på hur mycket som helst ur den där ÖoB-lådan. Hyfsat utbud av barnfilmer, i alla fall tillräckligt för att hålla mina ungar nöjda, och i det sammanhanget är 79kr gratis! ;)

Själv har jag inte heller så stora krav, jag blir t.o.m lite smånöjd över att titta på Ghostbusters och ett par år gamla säsonger av amerikanska serier som How I met your mother, men jag hoppas/tror att utbudet blir bättre ju fler som hoppar på tåget.

Och ärligt talat, vi pratar om 79kr i månaden... :)

• Gilla
mjensen
  • Laddar…
dhanjel skrev:
"Visst har de helt ok mat i butiken om man betalar, men om jag istället tar vad jag vill ha så får jag bättre gratis".
Nej, det är *samma* utbud i butiken, bara billigare om jag stjäl det. Och "billigare" blir det bara om jag inte tar med risken för upptäckt och de negativa konsekvenser det medför. Alternativet till att handla på ICA är inte att slakta sitt eget kött (från en stulen ko då, för att hålla sig till analogin). Så den analogin höll inte.

Det gör för övrigt inga analogier som bygger på "stöld". Att "piratkopiera" är inte stöld. Man behöver inte gå längre än till lagboken. Brott mot upphovsrätten är just det, brott mot upphovsrätten. Stöldbrott är ett helt annat stycke. Om upphovsrättsbrott hade passat under stöldbrotten så hade speciallagstiftningen aldrig kommit till. (Om det bara var marknadsföring och opinionsbildning vi var ute efter så kan vi lika gärna börja kalla cykelstöld för "mord", det är lika relevant).

Om utbudet var jämförbart (och Netflix kunde släppa sin Samsung app i Sverige) så hade 79:- varit billigt. Jag hade hoppat på direkt. Men jag tänker inte gå på någon segmentering av marknaden, när jag skulle behöva tio 79-kronors för att få tillgång till de (få) program jag vill se.

• Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
Rörande netflix, de har alla säsonger av "24" och "Buffy" mm mm och de finner man inte på ÖB.
Enda nackdelen med dessa är att de är beroendeframkallande *S*
Har själv en del av 24 men saknar några säsonger.

/Kent

Jag ser inte TV-Torrents som stöld, bara ett förtida uttag av betald TV-licens och Comhem abonnemang :)

Och så håller vi tråden till TS ursprungsfråga.
Upphovsrätsfrågor och ev brott mot dessa skippar vi här
/Mats
Moderator

Har testat netflix och headweb hemma via xboxen. Netflix fungerar klockrent. Stort utbud med filmer (inte de nyaste men det får man inte för 79/månad) och det laddar snabbt till HD.

Headweb tycker jag itne är lika bra. xbox-appen är ganska dum och knölig. Filmen tar lååång tid på sig att komma upp i HD och väl där är det väldigt skakigt. När du startar en film i netlflix ser den helt okej ut (DVD-kvalitet) men när du startar en film i headweb ser den ut som pixlig skit. Tar ca 30 sekunder innan HD-lampan tänds. Ska testa Xbox video också vid tillfälle, men i nuläget tycker jag inte headweb är ett prisvärt alternativ, dålig app samt skakig streaming, och detta för 49 kr/film som man får ha i 24 timmar.

/S

Kör Netflix via iPad i sängen, och via apple TV i vardagsrummet. Så oerhört användarvänligt för ungarna!! Och jag själv tycker också det finns att se på. Plus i kanten för att man kan se en bit, stänga av, och sen återuppta från en annan maskin. Och den kommer då ihåg var du stoppade på den andra maskinen. Massvis av TV-seriier och alla har svensk text vad jag kunnat se. Men visst behöver man komplettera för att få se det senaste.
Har inte kollat om Boxee Box skapat stöd för Netflix ännu. Har varit snack om det. Jag köpte Apple TV:n bara för att den har direktstöd.
Kvaliteten klart acceptabel på 6 Mbit/s ADSL (enligt bredbandskollen).

Ta en billig matlåda en dag per månad så har du i princip sparat in till Netflix-abonnemanget. Så billigt är det. Då kan man väl acceptera att filmurvalet normalt är några år gammalt.

Kör också Netflix gratis nu fram till årsskiftet. Det är ju lite äldre filmer och serier, men det kan man leva med för det priset. Det bästa är ju att det finns klienter till en himla massa apparater. Hemma kan vi se på Ipad, Android-platta, Androidtelefon, TV, Logitech Revue, WDTV eller datorn. Kommer högst troligt behålla det efter årsskiftet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.