5 619 läst ·
42 svar
6k läst
42 svar
Någon som har provat de nya videojänsterna på webben?
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 217 inlägg
Jag har börjat hyra filmer i AppleTV:n nu när många av dem finns med svensk textning (frugan är hörselskadad). Kan intyga att kvaliteten är fantastisk och nerladdning smärtfri trots att jag bara har 8MBit, men 49:-/film gör att man sovrar ordentligt. Senast "The Descendants" som starkt rekomenderas.
Jag tänkte ge min bror ett 6 mån presentabonnemang på Netflix igår i födelsedagspresent, men som tur var så fanns det en liten länk på slutet av beställningen till "villkor & bestämmelser" som jag klickade på där det står att mottagaren (den som fått presenten) aktivt måste tacka nej till att inte fortsätta abonnemanget. Det vill säga, man ger bort 6 mån och en betalningsskyldighet ... grattis !
Det hade ju varit bättre att mottagaren av presenten fick ett erbjudande (lite mer 2012 så att säga) när 6 mån gått ut, och inte " du har inte avbrutit abonnemanget och måste minst betala påbörjad månad".
De kommer inte att se mina pengar ... på länge
Det hade ju varit bättre att mottagaren av presenten fick ett erbjudande (lite mer 2012 så att säga) när 6 mån gått ut, och inte " du har inte avbrutit abonnemanget och måste minst betala påbörjad månad".
De kommer inte att se mina pengar ... på länge
Kör amerikanska netflix sedan ett år tillbaka. Är mycket nöjd med både utbud, funktion, kvalitet och pris. Först körde jag det i Xbox men nu använder vi Apple tv. Förhoppningsvis så blir innehållet i den svenska bättre och bättre.
Kör hulu plus också, men den används mest för serier som sänds nu.
Kör hulu plus också, men den används mest för serier som sänds nu.
Om du kör amerikanska netflix måste du väll ha någon vpn tunnel eller liknande, eller hur har du löst det?fredl skrev:
Hotspot shield från www.ancorfree.com fungerar kanon för mig.tharnstrom77 skrev:
Registrerade mig för gratistittande på Netflix då det dök här i Sverige.
Använt framför allt Playstation3 men även testat PC och HTC (Android) mobil.
Fungerar utmärkt tekniskt.
Förbättrar dom inte utbudet kommer jag avbryta det då det är dags att betala.
Använt framför allt Playstation3 men även testat PC och HTC (Android) mobil.
Fungerar utmärkt tekniskt.
Förbättrar dom inte utbudet kommer jag avbryta det då det är dags att betala.
Har provat både Filmnet, Voddler, Viaplay, Canal Digital Go, Headweb och Netflix.
Tycker nog Netflix verkar bäst so far. Inget höjdar utbud av nya filmer, men många filmer jag inte sett och en hel del TV serier jag inte orkat följa innan. Det bästa är dock att tjänsten håller reda på vilka avsnitt man sett och det funkar bra att kolla på PS3 och sedan fortsätta på iPaden.
Headweb har funkat bra också, men det stör mig sjukt mycket att de har kvar filmer som inte de har rättigheterna till längre. Har hänt ett antal gånger att vi bestämt en film med familjen, käkat, fixat popcornen och sedan "Tyvärr - våra rättigheter för denna filmen har gått ut" ... men ta bort den från tjänsten och sökresultaten då ...
Canal Digital Go är rätt ok också om man ändå har Canal Digital via sattelit. Mycket nytt.
Samma med Viaplay.
Voddler tycker jag är sämst av dem alla.
Tycker nog Netflix verkar bäst so far. Inget höjdar utbud av nya filmer, men många filmer jag inte sett och en hel del TV serier jag inte orkat följa innan. Det bästa är dock att tjänsten håller reda på vilka avsnitt man sett och det funkar bra att kolla på PS3 och sedan fortsätta på iPaden.
Headweb har funkat bra också, men det stör mig sjukt mycket att de har kvar filmer som inte de har rättigheterna till längre. Har hänt ett antal gånger att vi bestämt en film med familjen, käkat, fixat popcornen och sedan "Tyvärr - våra rättigheter för denna filmen har gått ut" ... men ta bort den från tjänsten och sökresultaten då ...
Canal Digital Go är rätt ok också om man ändå har Canal Digital via sattelit. Mycket nytt.
Samma med Viaplay.
Voddler tycker jag är sämst av dem alla.
Jag tycker Netflix är grymt bra, i alla fall om man gillar serier. För min del tycker jag det är suveränt smidigt att titta på fulla säsonger när jag vill utan reklam. Att vänta en vecka mellan varje avsnitt är nått jag slutade med för längesedan.
Dock så tycker jag dem släpar lite väl länge på vissa serier, en säsong efter är okej för min del men 3-4 säsonger efter som det är på en hel del serier är inte okej.
Så har man inte krav på det senaste och vill ha smidig tjänst med brett utbud så är Netflix kanon. Vill man ha det senaste så kanske HBO's kommande tjänst är nått att titta på, allt nytt inom 24 timmar från att det sänds i USA.
Dock så tycker jag dem släpar lite väl länge på vissa serier, en säsong efter är okej för min del men 3-4 säsonger efter som det är på en hel del serier är inte okej.
Så har man inte krav på det senaste och vill ha smidig tjänst med brett utbud så är Netflix kanon. Vill man ha det senaste så kanske HBO's kommande tjänst är nått att titta på, allt nytt inom 24 timmar från att det sänds i USA.