Hej!

Jag undrar vad ni tycker om de nya videotjänsterna som nu har kommit hit till lilla Sverige. De som jag känner till och som verkar vara värda att nämna är ViaPlay, Netflix och Filmnet.

Själv har jag provat filmnet någon vecka och känner mig kanske lite halvnöjd. Tjänsten fungerar faktiskt ganska ok, det hänger sig lite ibland men det brukar återhämta sig ganska fort. Däreot är jag riktigt besviken på innehållet, mängden film och serie och alldeles för lite enligt min mening så priset 49 kr i månaden känns knappt ok. Visst det är fortfarande beta version men i alla fall.

Naturligtvis kan ni diskutera andra tjänster än de tre jag har nämnt här!

Vad har ni andra att säga om dessa tjänster?

Voddler är ett alternativ.

Jag har bara provat specifika sport streamar för Baseboll och AmFotboll från mlb.tv och nfl.com och där rullar det på bra både i live sändning och i efterhand. Bättre bild än det som kommer över satelit (ejHD). Hackade i början av Baseboll säsongen då inte alla matcher visades troligen beroende på att deras servrar inte orkade med alla förfrågningar mot samma match. Men det funkar bra nu när slutspelet rullar och alla ser på samma match. Dessa kräver dock ganska mycket av datorn man använder men då går det ju att se från en smartphone istället.

ViaPlay funkar bra för mig, fast då har jag ju hela Viasats utbud också. Använder mig mest av ViaPlay som en extra tv och när jag inte är hemma, inte för att hyra filmer och liknande.

Korvgubbe
Intressant tråd, då jag själv som bäst håller på att fundera ut vilken tjänst man bör pröva. Utöver de tjänster som listats så planerar HBO att lansera sin play-tjänst i Sverige "snart".
För mig känns det här med play helrätt, då jag föredrar att själv kunna välja när jag vill se vad, och är en flitig nyttjare av SVT Play, men jag är måttligt sugen på att betala för tre fyra olika tjänster med den prisbild som är rådande idag.
Det trillade in ett gratiserbjudande om att testa ViaPlay en månad utan kostnad, så jag tänkte att det får bli den första tjänsten jag utvärderar, är det någon som har fått liknande erbjudanden från andra leverantörer?

Kör netflix, tycker det är trevligt. Registrera på netflix.se/spotify för gratis pret ur.

För min gratismånad på Netflix krävdes att jag registrerade mitt kreditkort så: Nej tack.

• Gilla
larsbj
  • Laddar…
Stör mig som f*n på den typen av gratistjänster där man måste registrera sitt kort för att sedan aktivt säga upp tjänsten. Vore enkelt för dom att vända på det och endast kräva det efter gratisperioden har löpt ut. Allt bygger på att man ska glömma att säga upp skiten.

Grining som man är väljer jag bort denna typ av upplägg :)

• Gilla
egl
  • Laddar…
Jag har slött Internet.Har testat Netflix samt Lovefilms streamingtjänst. Den förstnämnda fungerade över förväntan (iPad) den sistnämnda fungerar inte alls (PC).

Tyckte det var ett otroligt dåligt utbud av filmer på Netflix... Besvikelse

sir_erken:
Ja, men jag tror att dom mjukstartar lite. I början var det inte mycket att se på Lovefilm heller.

Ungarna sitter och käkar popcorn och kollar på nån barnfilm på Netflix när jag skriver det här, och de ser nöjda ut i alla fall. ;-)

Korvgubbe
Nyfniken skrev:
För min gratismånad på Netflix krävdes att jag registrerade mitt kreditkort så: Nej tack.

Thberg skrev:
Stör mig som f*n på den typen av gratistjänster där man måste registrera sitt kort för att sedan aktivt säga upp tjänsten. Vore enkelt för dom att vända på det och endast kräva det efter gratisperioden har löpt ut. Allt bygger på att man ska glömma att säga upp skiten.

Grining som man är väljer jag bort denna typ av upplägg :)
Går det inte att skapa ett e-kort med med en köpgräns som ligger under kostnaden för en månad när man registrerar sig?

Plockade bort referenser till en site som inte var förenlig med byggahus regelverk
/Mats
Moderator

Kört headweb ett tag och det funkar fint. Testar Netflix lite men utbudet är väldigt dåligt så blir det inte bättre blir det nog att testa Viaplay som har gratis 1 månad just nu eller film2home. Att regga kort är väl inga problem. Lägg in en kalendernotis till dagen innan och avbryt. Din mamma bor inte här.. så att säga ;-)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.