Y
och man kan betala av allt samma dag utan att få extra kostnader å utan förlora försäkringen? vad vinner GE bank på detta?

Yrrol skrev:
och man kan betala av allt samma dag utan att få extra kostnader å utan förlora försäkringen? vad vinner GE bank på detta?
Du får allt på avbetalning. Om du väljer 6 mån tot räntefritt. Banken vinner en ny kund!

Du betalar när varorna har kommit till dig, du har 30 dagar på dej att betala kan väl inte vara säkrare. Du både hinner sätta in dom och prova de innan du ska betala.

Sophie skrev:
..... är mycket trevliga men något röriga ibland...därför inte säkert att man får vad man beställt. .....
Skriver verkligen under på ovanstående !
Beställde vitvaror i mitten av december till ett helt kök. Stod fel på en art i orderbekräftelsen, vilket jag omgående påpekade och dom lovade fixa det inna leverans. Fick leveransen i mitten av januari, vilket jag tycker är helt ok med tanke på helger mm. det visade sig dock att två av sju varor inte var det jag beställt. Efter att jag påpekat detta, så skulle dom byta ut de vitvaror som blivit fel-levererade. Har sen dess varit i kontakt med Gränsbygden, både mail-ledes och via telefon, men aldrig fått ett klart svar på var/när/hur de fel-levererade vitvarorna skulle ersättas(har mailat/ringt ca 1 gång/vecka). Igår kom diskmaskinen, men väntar fortfarande, efter snart två månader sen ursprungliga beställningen, på hällen...

Summerar jag Gränsbygden utefter mina erfarenheter, så är det att dom är:

# Billiga d^_^b
# Snabba på att svara på offertförfrågningar d^_^b
# Trevliga d^_^b
# "Virriga" :S
# Håller inte alltid vad dom lovar - "vi hör av oss i morgon" kan dra ut på tiden:@
# Kunden är mycket intressant ända till beställningen är lagd....men sen....:@
# Vågar inte tänka på hur en ev reklamation kommer att gå till och hur lång tid den kommer att ta....:|

Om jag i framtiden ska köpa vitvaror, kommer jag nog att kolla på Gränsbygden, men är inte säker att jag kommer att handla där. Beror på - ett lågt pris är inte allt...

//Lasse

Y
lade ordern nu men har ju helgen på mig att backa då papper ska skrivas under.. är ju inte så sugen på få felaktiga saker men... mycket pengar att spara om det blir rätt... hum hum...

Blev lite nervös för första gången vi pratade så lät de ju som att det inte var några problem alls att ordna saker som inte stod med på deras sida.. Men idag lät det annorlunda och en aning mer besvärat...

men men... får be en bön att allt går vägen..

Kom inte och gnäll här sen bara, folk skall alltid ha det absolut billigaste men blir sen förvånade när dom inte får snabbaste leverans och bästa service. Dessa aspekter går sällan han i hand...

Ja jag är lite bitter!

Idag var de mycket virriga och snurrade...

Y
ih, detta känns ju inte bra, haha

Nu är det ju faktiskt så, att bara för att det är billigt så behöver inte det innebära att service etc är skit. I mitt fall råkar det ha blivit lite fel, men det betyder inte att det alltid blir det när man handlar på Gränsbygden(tror jag). Många har säkert både fått bra priser, bra service och de varor dom beställt i utsatt tid.

Moribusken skrev:
Nu är det ju faktiskt så, att bara för att det är billigt så behöver inte det innebära att service etc är skit. I mitt fall råkar det ha blivit lite fel, men det betyder inte att det alltid blir det när man handlar på Gränsbygden(tror jag). Många har säkert både fått bra priser, bra service och de varor dom beställt i utsatt tid.
Första gången jag handlade där var allt perfekt.
Nu är det 5:e eller 6:e gången vi handlar där.

Gränsbygden har funnits hur länge som helst. Är uppvuxen i trakten, och då var det lite lanthandelstuk. Färskvaror fick man kolla datumstämpel noga, och källaren var full av billiga tofflor och gummistövlar.

Y
Kan ju nämna att jag köpte vitvaror för över 60tusen, det mesta kom ganska snabbt, LG är tröga. Sakerna skeppas troligen direkt från fabrikerna så det är ju inte gränsbygdens fel i sig när vissa enheter trögar.
De pratade på att de skulle stå för uppläggningskostnad, och att de skulle rätta till prisskillnaderna när jag blev tvungen att välja annan maskin. Detta stannade bara som påstående dock.
-Kanske inte liika minutensnabba på svara när man gnyr men tycker de svarar rätt bra ändå så än så länge känner jag ingen panik iaf och betraktar inte ärendet som avslutat än och har tron på att allt blir bra sen. :)

Den ena verkar ju sitta och kolla mailen ändå in på nätterna varje dag, tycker synd om honom som sliter så, hehe.. extra stjärna i kanten för det.

Redigerat:
Jag har aldrig varit med om ett företag som varit så oprofessionellt som Gränsbygden. Har köpt av dem vid tre tillfällen. Alla varor har varit försenade. Kylskåpet jag beställde lovade de vid fyra olika tillfällen att det skulle komma i tid. Det slutade med 5v försening på vårt boschkylskåp. När de äntligen skickade kylskåpet, skickade de ett siemenskylskåp istället utan att höra av sig om de var ok. De tyckte de såg likadant ut!!!!

Fläkten jag beställde saknade skruvar i höljet och var försenad.

De startade som en lanthandel och är fortfarande en lanthandel.
Köpte vitvaror där en gång och fick fel induktionshäll tre gånger efter varandra...de krävde aldrig tillbaka de felaktiga hällarna! Så där stod jag med tre hällar för mycket... Som plåster för att det hade strulat skickade dom mig en klocka i ett kuvert, givetvis fungerade inte klockan. 😄
Vidare har jag köpt 2 st gallersläp av dem till riktigt bra pris, det senaste släpet har jag kört med i två år nu och polisen påpekade häromdagen för mig att det inte var påställt! Detta hade då gränsbygden missat att göra... Polisen fattade och jag slapp böter efter jag förklarat vart jag köpte släpet! 😄
Trots allt är de ganska charmiga att ha o göra med!

Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.