Jag menar inte att jag tror att dom kommer gå i konkurs, bara det att jag tror att många leverantörer inte vill att dom dumpar priserna...

cullberg skrev:
Jag menar inte att jag tror att dom kommer gå i konkurs, bara det att jag tror att många leverantörer inte vill att dom dumpar priserna...
Deras leveranstider ligger över 2 veckor. De tar sig runt generaler. Annars hade de kunnat leverera inom 3 dygn!

Y
finns det något sätt jag som köpare kan trygga inköpet på något vis, ställa någon form av krav eller så.
Mor började spekulera att det kanske inte var fel att gå via deras lån, att det kunde bli en trygghet i sig.

Y
ingen som har en teori hur man kan trygga ett köp lite mer, i mitt fall är det rätt stor summa det rör sig om.?

Inga problem att betala i efterhand, Vi gjorde det med deras Avbetalning/lån som är Via GEmoneybank. Kostade inte oss något extra då de drog av uppläggningskostnaden på den redan låga offerten.
Men tänk på att vissa saker kan ta tid att få, en av våra vitvaror har dröjt 2 månader nu :-(
Men vi har lyckats få en liten kompensation för det så jag kan bara rekomendera dem :-) Om man inte har ont om tid.

Y
jag har pengarna, fast det var mer - vore det en större trygghet att gå via ett lån..
eller är dessa såpass seriösa så man inte behöver jåla? hehe

hur kör dom, samlar de ihop alla maskiner och skickar allt på en gång, så du fått vänta på alla dina saker i över 2 månader, eller skickar dom lite då och då det dom fått in?

Jag tror inte det är nån fara alls men om det känns tryggare ta det vi ett lån.
De har kört ut i omgångar, så nu är det bara en häll vi väntar på, det andra tog några veckor. Anledningen till att vi fått vänta på hällen tror jag beror på att det är en ny och ovanlig modell...

Tar man det lånet de erbjuder nu, är det helt räntefritt och man får pga detta ett års försäkring på ALLA VAROR!

Jag förstår inte problemet jag har handlat från dem, när varorna var leverade så betalad jag konstigare var det inte.

Skumpen skrev:
Jag förstår inte problemet jag har handlat från dem, när varorna var leverade så betalad jag konstigare var det inte.
Problemet är att Yroll är rädd för egen skugga ;)

Y
När folk förbetalar mobiler och får en sten på posten, så blir dom idiotförklarade.

Jag ska handla för nästan 70tusen, klart som fan man vill göra det på tryggaste vis...
-Speciellt när man ska övertyga moder så man kan gå via hennes mastercard.. :)

Yrrol skrev:
När folk förbetalar mobiler och får en sten på posten, så blir dom idiotförklarade.

Jag ska handla för nästan 70tusen, klart som fan man vill göra det på tryggaste vis...
-Speciellt när man ska övertyga moder så man kan gå via hennes mastercard.. :)

Du har aldrig hört talas om att handla lokalt? :O

Y
jo fast det skulle kosta 20-25 tusen mer, och samma leveranstid.

Företag som funnits i mer än trettio år borde inte finnas kvar under samma namn om de skickar stenar...

Yrrol skrev:
jo fast det skulle kosta 20-25 tusen mer, och samma leveranstid.
Tag det via deras GE bank. Du får försäkring på köpet. d^_^b

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.