Hittade igen en internet-shop häromdagen, www.gransbygden.se med förvånansvärt billiga vitvaror.
Väldigt mycket billigare än andra ställen på internet.
Känns lite halvlurigt eftersom man inte hört talas om sidan tidigare.
Någon som har hört något om Gränsbygden?

Under många år har vi brukat köpa hushållsmaskiner hos Gränsbygden. De har alltid skött sina åtaganden, på ett utmärkt sätt. De säljer även en del "snikmärke", som vi aldrig vågat oss på.

Gränsbygden är ett "köpcentrum" med både matbutik och vitvaru/alltiallo butik som vi handlade i ofta då vi tidigare bodde i närheten. De är i omgivningarna kända för att vara klart billigast men inte alltid helt pålitliga med sina leveranser. De är anslutna till hemma eller Home heter väl kedjan nu och ryktet säger att kedjan är missnöjd med butiken eftersom den säljer vitvaror för billigt.

De som arbetar där (familjeföretag) är mycket trevliga men något röriga ibland...därför inte säkert att man får vad man beställt. Men jag tror att detta är vanligast när man handlar på plats så att säga. Vi har bara positiv erfarenhet från när vi köpte nya vitvaror till vårt kök i tidigare huset (vi köpte allt till köket därifrån) förutom möjligen att de levererade varorna vid 22 tiden på kvällen! :)

Går man i butiken och handlar tjänar man på att kolla på varorna för de kan mycket väl vara olika pris på prislapparna... Men som sagt...jag tror att deras rykte med att vara röriga och struliga med leveranser är när man handlar i butiken. De som jag hört handlat via nätet har fått bra service och rätt varor. Och de är BILLIGA!!!

Vi kommer at handla av dem när vi behöver vitvaror till detta huset oxå!

EDIT: den heter ju Hemma nu inte Home!!

Redigerat:
C
Mycket bra företag med trevlig personal som man kan göra bra affärer med, även i butiken, aldrig haft några problem.
Dessutom är dom väl Hemma-anslutna?

Köpte en tvättmaskin och en bänkdiskmaskin för totalt 6000 vill jag minnas, diskmaskinen skulle då kosta 3600 och tvättmaskinen 5000, så det var en rätt bra deal. Och det var alltså ingen ordinarie rea, utan något vi pratade oss till med en av säljarna.

Många gånger i många år. Aldrig några problem. Jag brukar pruta oxå om jag köper flera saker samtidigt.;)

Kanonnöjd med mina köp, makalös service som man får leta mostycke till. bra priser, inte alltid billigast, men ofta!

Jag ger högsta betyg!

Bara bra!Köpte vitvarorna där när vi renoverade och när leveransen kom efter ett par dagar så var diskmaskinen utgången så vi fick modellen över den vi beställt, till samma pris.

Köpte min tvättmaskin på plats där och det var inga konstigheter. Det är väl inget ställe som är så "flashigt" men det spelar mindre roll för mig för jag är ute efter att få saker billigt. Sedan skulle det inte skadat om personalen hade en enhällig klädsel för det var lite svårt att veta vilka som jobbade där. Men hur som helst var det väldigt trevliga och inte alls lika stela som många säljare kan vara. Var lite tempo på personalen också vilket jag gillar. Om det var något mer man skall "klaga" över så var det att säljaren skrev något med "demo" på kvittot för tvättmaskinen. Men den var helt ny i förpackning så det spelar mindre roll. Men hur som helst så inga problem med dem utan det var en bra butik att handla från. De har väl också bra betyg på prisjakt och andra konsumentsidor på nätet. Med andra ord gör du ett tryggt köp därifrån.

har handlat vitvaror där..bra service.och lägst priser..
klart billigare än småbutikerna i den lilla stad där jag bor..

Vi köpte vitvaror till hela huset där förra året. Fick ett kanonpris och de var jättetrevliga. Mindre bra var dock leveranstiden. "Omgående" var det sagt. Det tog två månader.

Gjorde en till affär med dem nyligen och fick vänta i två månader igen fast vi sagt att det var brådskande. Men de har väldigt bra priser.

Y
Vi kan ju lyfta ämnet som troligen är aktuellt än idag då de har så låga priser...

Har lämnat in offertförfrågan till några nu, lokala butiken skulle ha 74 utan två av prylarna värda 5000kr, kyl å frys kanske saknades oxå... minns inte, minns hur chockad jag blevatt gränsbygden kunde fixa alla sakerna på önskelistan...

Väl-kommenterade TRETTI skulle ha 70, men då hade de lagt till ett ljudsystem som jag inte ens bett om - som jag isf skulle behöva betala för.. inte många hundralappar lägre mot deras listade priser, men så är de ju låga i priserna från början...

Så har vi då gränsbygden.. Jag skickade önskelistan typ 10 på kvällen, några minuter senare ringde en. Han ville inte maila sin offert utan muntligt sa han ~65...

2-3veckors leverans trodde han, transport ingick... vågar jag?

Redigerat:
Yrrol skrev:
Vi kan ju lyfta ämnet som troligen är aktuellt än idag då de har så låga priser...

Har lämnat in offertförfrågan till några nu, lokala butiken skulle ha 74 utan två av prylarna värda 5000kr, kyl å frys kanske saknades oxå... minns inte, minns hur chockad jag blevatt gränsbygden kunde fixa alla sakerna på önskelistan...

Väl-kommenterade TRETTI skulle ha 70, men då hade de lagt till ett ljudsystem som jag inte ens bett om - som jag isf skulle behöva betala för.. inte många hundralappar lägre mot deras listade priser, men så är de ju låga i priserna från början...

Så har vi då gränsbygden.. Jag skickade önskelistan typ 10 på kvällen, några minuter senare ringde en. Han ville inte maila sin offert utan muntligt sa han ~65...

2-3veckors leverans trodde han, transport ingick... vågar jag?
Ja. Du vågar. Jag har handlat där flera gånger. Både till mig som till mina nära. Det är bara köra på. Priset lämnas muntligen för att de vill inte ha probl med generalagenter. Du kan maila sista bekräftande bestälning med deras muntliga pris. Så gör jag varje gång.

Bäst att du passar på, jag tror inte dom kommer kunna fortsätta göra som dom gör.

Y
cullberg skrev:
Bäst att du passar på, jag tror inte dom kommer kunna fortsätta göra som dom gör.
det där lät ju lite skumt, borde man isf inte passa sig för att de plötsligt lägger ner allt och tar alla pengar? hehe

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.