7 408 läst ·
9 svar
7k läst
9 svar
Någon som har halvvägg i t ex vardagsrum?
Jag är ute efter en bild på en halvvägg, och med halvvägg menar jag om man t ex vill ha en avdelning mellan öppet kök och vardagsrum men inte en hel vägg, utan bara en vägg på t ex halva bredden och halva höjden. Nån som förstår vad jag menar och har en sån vägg på bild? Jag försöker förklara för min man men han har nog aldrig sett en sån och har lite svårt att få ihop det...
Ahhhh! Nu ska han väl förstå vad jag menar..
Tusen tack allihop!
Kanske kan flika in en fråga till när jag ändå håller på.
Min idé för att lösa möbleringsproblem i vardagsrummet är att sätta upp en bit vägg ungefär som JesjaJ:s bild, mitt i rummet liksom, och ha tv:n på ena sidan av denna. Problemet är ju då att de finns ju inga eluttag i den väggen, och likaså behöver sladdarna till hemmabions högtalare dras till soffan. Har ni nån bra idé om hur man löser det? Det lär ju inte bli så snyggt och praktiskt att bara dra dem rätt över golvet!
Tusen tack allihop!
Kanske kan flika in en fråga till när jag ändå håller på.
Min idé för att lösa möbleringsproblem i vardagsrummet är att sätta upp en bit vägg ungefär som JesjaJ:s bild, mitt i rummet liksom, och ha tv:n på ena sidan av denna. Problemet är ju då att de finns ju inga eluttag i den väggen, och likaså behöver sladdarna till hemmabions högtalare dras till soffan. Har ni nån bra idé om hur man löser det? Det lär ju inte bli så snyggt och praktiskt att bara dra dem rätt över golvet!
Är det en helt fristående vägg? Om det finns något lite diskretare ställe att dra sladd på kan man ju använda en list att gömma en förlängningssladd i. Jag har även sett tröskel-liknande lister som kan dölja kabel som löper tvärs över golvet (även om just de som jag såg var ganska fula).Snigel skrev:Kanske kan flika in en fråga till när jag ändå håller på.
Ett alternativ är att dra sladden (ev. gömd i en list) vid taket, där blir den inte lika mycket i vägen.
Medlem
· Södermanland
· 1 319 inlägg
Vi hade ett liknande "sladdproblem" i vårt förra hus när vi byggde en liknande halvvägg. På ena sidan av väggen fanns ett eluttag som inte skulle behövas men det gick inte av utrymmesskäl sätta väggen på rätt sida om uttaget. Vi gjorde ett fyrkantigt hål i nederkant av väggen. Sladdarna från TVn stoppade vi genom hålet och i kontakten! Från ena sidan stog TVn framför och från andra sidan en annan möbel så hålet syntes aldrig (fast om det gjort det hade det inte varit fult heller).
Har ni källare under, så kan man ju gå den vägen. Så kommer vi göra när vi ändrar lite väggar.Kanske kan flika in en fråga till när jag ändå håller på.
Puffar upp denna tråd. De bilder som tidigare lagts in här kan inte längre beskådas.
Funderar oxå på en halvvägg (på höjden) i mitt kommande vardagsrum samt den nya matdelen i köket. Denna lösning kom jag på igår så jag behöver oxå inspiration.
Funderar oxå på en halvvägg (på höjden) i mitt kommande vardagsrum samt den nya matdelen i köket. Denna lösning kom jag på igår så jag behöver oxå inspiration.
Klicka här för att svara