Skulle vara intresserad av måttet på undersidan, från kanten till där insidan av hon börjar sticka ned?

Kanske en konstig fråga, men vi funderar på att i stället för att ha en 120cm kommod, skulle ta en 80cm och komplettera med en 40cm öppen hylla (Hagaån) och funderar på om det går att få ihop det? Tanken var att den kombon skulle bli mera luftig än en 120cm kommod.

• Gilla
NTD
  • Laddar…
Jag har två stycken 122cm's 🙄 kan mäta senare ikväll 👍

• Gilla
AndersG
  • Laddar…
Manganbangan Manganbangan skrev:
Jag har två stycken 122cm's 🙄 kan mäta senare ikväll 👍
Perfekt! Funderar som sagt var hur mycket jag i så fall måste ta av uppe i det öppna skåpet.

Du får visa hur du menar på bilderna 👍😉

• Närbild av en skåplucka i vitt med en glipa ovanför, del av diskussion om byggprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av ett vitt handfat med närliggande hushållsföremål i trä och metall, kanske ett verktyg eller mätinstrument.
    Skapa konto
  • Gilla
AndersG
  • Laddar…
Vi tänkte någonting så här:
Badrumsinredning med rektangulärt tvättställ centrerat ovanpå träfärgat underskåp, spegel ovanför och sidoförvaring till höger.
Skapa konto

Fast då ett 122 tvättställ på mitten och det som då är intressant är vad avståndet är på undersidan, räknat från höger, före själva hon börjar sticka ned!

Jag kanske är korkad. Ta en av mina bilder, rita på den och visa vart jag ska mäta 😵‍💫

Manganbangan Manganbangan skrev:
Jag kanske är korkad. Ta en av mina bilder, rita på den och visa vart jag ska mäta 😵‍💫
Nä, det är jag som förklarar dåligt :)

Närbild av ett handfat sett från sidan. En röd markeringslinje visar handfatets undre kant och hur det kan påverka möbleringen under.
Skapa konto

Lila pilen.

Inte det lättaste. Lådor, kanter och skit i vägen. Men 37cm. Fick mäta på vänster sida då jag har el som hindrar mig på höger sida.

Såhär ser det ut. Sen är det inte rakt från framkant till bakkant. Det är en konsol i porslin med

• Tumstock mäter bredden på en diskho från insidan, monterad i ett köksskåp med trähyllor och gångjärn synliga.
    Skapa konto
  • Trästicks från Hultafors mäter avståndet mellan en vit porslinskant och en panel, hålls av hand.
    Skapa konto
Det skiljer sig ca 5 cm mellan framkant och bak mot väggen

• Mätstock mot vägg visar 5 cm skillnad mellan framkant och bakre delen.
    Skapa konto
Nu ska det klargöras att detta är mätt på den äldre Orrsjön 122. 🤔

• Gilla
AndersG
  • Laddar…
OK. Jättetack! Vi skall fundera!

Har ett nyare Orrsjön 122 i kartong som väntar på att badrummet skall renoveras i januari. Då kan jag mäta även då.

• Gilla
AndersG
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.