känner inte alls igen de ni pratar om. Däremot kan man inte måla nytt trä, trädäcket måste vara minst ett år gammalt, annars sugs inte lasyren in i träet och blir som en hinna på utsidan plankan. En planka som är iaf ett år suger in lasyren och den flagnar aldrig.

alla är nog medvetna om att tryckt virke måste ligga ett tag. Men jotum lasyren håller inte mot väta för länge. Då tappar den färgen

angelikaj skrev:
alla är nog medvetna om att tryckt virke måste ligga ett tag. Men jotum lasyren håller inte mot väta för länge. Då tappar den färgen
Finns det något annat märke som du menar håller bättre?

Hur är det med slitage där man har möbler? Tex matbord där stolar dras in och ut?

har bara posotivt att säga om demidekks lasyr iaf.

Till mitt föra svar i tråden va min trall 3 år gammal och rengjord efter konstens alla regler och fick torka upp ordentligt innan jag måla den.

Rolle85 skrev:
har bara posotivt att säga om demidekks lasyr iaf.
Vilken färg på demidekks lasyr har du?
Har du fått några problem med slitage på trallen där man går mer och kanske har möbler ståendes som dras fram och tillbaka på golvet?

crazytok skrev:
Vilken färg på demidekks lasyr har du?
Har du fått några problem med slitage på trallen där man går mer och kanske har möbler ståendes som dras fram och tillbaka på golvet?
jag har kört med en som kallades för honungsgul tror jag det var. Det ser ut som teakfärgat när de torkat. Blev helt perfekt och de har aldrig nöts bort då lasren går ner i träet. Däremot om man målar en helt ny altan så nöts de bort för då går inte lasyren ner i träet.

P pialae skrev:
Håller på att lasera nu och vill ha i princip heltäckande och jag är nöjd med utseendet så långt. Lägger på 2-3 lager med Jotun terasslasyr "Naturgrå"

[bild]
Jättesnyggt! Får man fråga vilken färg du har på huset?

Försöker mig på en revival av den här tråden... Jag har en 15-20år gammal altan(Förra ägaren som byggt) som jag just nu håller på att slipa(och hyvla här och var) och jag har tänkt att endast ha på linoljesåpa(späs med vatten 1L såpa +10L vatten) Men sambon vill ha lasyr. Funkar det bra på nyslipad/hyvlad altan? Eller blir ytan för "ny" trots att trallen är så gammal?

• Altan under renovering som delvis slipats och hyvlats med spån på golvet, verktyg och en haveslang.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Altan under renovering med slipmaskin och vattenslang, omgiven av ett staket och trädgårdsmöbler i skymning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag, som trådskapare, kan säga att jag inte valde Demidekk-spåret utan körde såpa. Såpade altanen i alla år. Byggde nytt hus för 6 år sedan, har såpat även den altanen sedan start. Alltid nöjd!! Enkelt att applicera och håller sig ljus å fin hela våren/sommaren. Gör om samma procedur varje vår.

• Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.