Tja då kan du ju skyffla från högen ur i rabatterna, vilket jag faktiskt gör. Å så vill hästtjejer ha spån i stallet med. Det ä ju tur det, blir ett Kebnekaise av spån här efter mycket hyvling
Tja då kan du ju skyffla från högen ur i rabatterna, vilket jag faktiskt gör. Å så vill hästtjejer ha spån i stallet med. Det ä ju tur det, blir ett Kebnekaise av spån här efter mycket hyvling
I mitt fall är det nog enklare att tömma tunnan direkt i kompost/rabatt, slipper ösa upp i lämpligt kärl/skottkärra.
En uppdatering hur det går med spånsugandet.
Så här blev slöjdandet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Resultatet efter jag sugit upp spån från golvet.
85% i tunnan
12% i dammsugaren
3% i filtret
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Resultat efter att jag kört klyvsågen 10 meter klyvning
99% i tunnan
0% i dammsugaren
1% i filtret
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Inte mycket spån bakom klyvsågen, självklart klara den inte suga upp allt en del spån framför och på sidorna av sågen men det är spån som flyger upp från klingan när man klyver. Nöjd med resultatet.
Om du kortar slangen mellan dammsugare och cyklon så mycket som möjligt så tappar du mindre sugkraft där.
Jupp jag vet det, men det kan även leda till att mer spån hamnar i dammsugaren.
Även med så kort slang som möjligt mellan cyklon och såg så tappar man mindre med sugkraft.
Har ingen lust att börja kapa i dammsugarens original slang i det här skedet iaf eftersom det fungerar tillfredställande som det är.
Snyggt, jag fick dock aldrig den där cyklonen att funka till centralsugsystemet. Den mesta skiten hamnade i filtret så jag skaffade mig en stor 3fas centraldammsugare med en stor tygfilterpåse istället