4 373 läst ·
5 svar
4k läst
5 svar
Någon som har erfarenhet av AL-KO HW 5000 FMS Premium hydroforpump?
T
TechMark
Hobbysnickare
· Stockholm
· 196 inlägg
TechMark
Hobbysnickare
- Stockholm
- 196 inlägg
Står i begrepp att byta ut min gamla hydroforpump från 80-talet mot en ny i fjällstugan.
Så nu undrar jag om det är några här på forumet som har erfarenhet av AL-KO Hydroforpump HW 5000 FMS Premium som bland annat säljs av Jula.
Pumpen används sommartid för att ta upp dricksvatten från en närliggande å.
Vattensystemet töms inför vintern och pumpen töms och tas in, förvaringen sker dock i kallgarage.
Det som tilltalar mig med AL-KO-pumpen är dess kompakthet och att den har förfilter då vattnet i ån innehåller torvpartiklar och fin uppvirvlad sand.
Men som sagt, är det någon som har erfarenhet av denna pump och dess elektronik?
Så nu undrar jag om det är några här på forumet som har erfarenhet av AL-KO Hydroforpump HW 5000 FMS Premium som bland annat säljs av Jula.
Pumpen används sommartid för att ta upp dricksvatten från en närliggande å.
Vattensystemet töms inför vintern och pumpen töms och tas in, förvaringen sker dock i kallgarage.
Det som tilltalar mig med AL-KO-pumpen är dess kompakthet och att den har förfilter då vattnet i ån innehåller torvpartiklar och fin uppvirvlad sand.
Men som sagt, är det någon som har erfarenhet av denna pump och dess elektronik?
Ja, vilka mer än JULA säljer dessa?. Det är väl JULAS eget "märke"?TechMark skrev:
Har ingen personlig erfarenhet av just denna modell men av andra AL-KO pumpar och dom har gjort sitt jobb.....
På just denna modell står det inget om vilken IP-klassning som gäller. Jag skulle nog fundera lite extra hur pass "vattentät" displayen och "elektroniken" är.
Det ges inga svar i manualen.
T
TechMark
Hobbysnickare
· Stockholm
· 196 inlägg
TechMark
Hobbysnickare
- Stockholm
- 196 inlägg
Det står "Kapslingsklass: IP-4X" i texten.roland53 skrev:Ja, vilka mer än JULA säljer dessa?. Det är väl JULAS eget "märke"?
Har ingen personlig erfarenhet av just denna modell men av andra AL-KO pumpar och dom har gjort sitt jobb.....
På just denna modell står det inget om vilken IP-klassning som gäller. Jag skulle nog fundera lite extra hur pass "vattentät" displayen och "elektroniken" är.
Det ges inga svar i manualen.![]()
AL-KO är ett stort tyskt märke, däremot kan det vara så att Jula har agenturen i Sverige.
http://www.al-ko.se/
Redigerat:
Klicka här för att svara