Åkte själv till närmaste VVS firma och de tog 500 spänn för något som inte gått på 250 hos rinkaby :eek: Blev bara det absolut nödvändigaste kan jag säga.

Dock är det ju inte läge att sitta på nätet när vattnet forsar ;)

vad var det för pryl då? vist det är lite dyrare hos en vvs firma i samma stad men jag tycker att det är säkrare om ni som är ``amatörer´´ ska handla (mitel amatörer ;) )

oavvs skrev:
vad var det för pryl då? vist det är lite dyrare hos en vvs firma i samma stad men jag tycker att det är säkrare om ni som är ``amatörer´´ ska handla (mitel amatörer ;) )

Struntprat. Det är fasen så mycket lättare att beställa det man ska ha i nätbutikerna. Där finns bilder, tydliga mått, rsk-nummer etc lätt tillgängligt.

I röraffären får man stå som en fåntratt och prata med någon gammal rörprutt som snackar tumgängor och pratar obegripligt. Dessutom får man betala satan för det. ;)

Jag har köpt vvs på nätet motsvarande en komplett installation i detta hus och det som blivit fel eller överblivet skulle jag i värde uppskatta till ett par hundralappar. Det blir mao inte så mycket fel.

Precis! Handla på nätet om du är prismedveten gör-det-självare. Inte nog med att de rörfirmor jag varit hos och köpt enstaka prylar har tagit hutlöst betalt, de har varit totalt ointresserade av att sälja till mig som privatkund och gör-det-självare. Sist men inte minst har de inte alltid haft det jag sökt i lager, utan i stället dragit till med hål-i-huvudet-lösningar med de prylar de faktiskt har i lager!

Gynna gärna dina lokala handlare, men bara om de är värda att gynna!

De prylar jag skulle ha var T-rör 18mm och T-rörsförminskningar till 15mm för lödning. 2st med 2 förminskningar i varje t-rör. plus ett vanligt 15R T-rör pris c:a 230 pistoler. Sen köpte jag också kopplingar till golvvärmeslang á 110 kronor styck dessa är priset nästan "ok" på det andra var rent ocker.

Priset på rinkaby för samma prytlar: 239:- då inklusive expavgift á 128 pix.

Gynnar alltid de lokala men det ska vara rimliga priser. Järnhandlaren här nere i byn har fått en dusch av mina tusenlappar kan jag lova :D

MathiasS skrev:
I röraffären får man stå som en fåntratt och prata med någon gammal rörprutt som snackar tumgängor och pratar obegripligt.
Läste ditt inlägg igen och insåg hur roligt det var. Helt klart kvällens roligaste ;)

MathiasS skrev:
Struntprat. Det är fasen så mycket lättare att beställa det man ska ha i nätbutikerna. Där finns bilder, tydliga mått, rsk-nummer etc lätt tillgängligt.

I röraffären får man stå som en fåntratt och prata med någon gammal rörprutt som snackar tumgängor och pratar obegripligt. Dessutom får man betala satan för det. ;)

Jag har köpt vvs på nätet motsvarande en komplett installation i detta hus och det som blivit fel eller överblivet skulle jag i värde uppskatta till ett par hundralappar. Det blir mao inte så mycket fel.
Haha ja det var verkligen kul och håller med till 100%
Var med om exakt samma sak i förgår. Jag pratar om 22mm PEX och han i tum och tycker nog bara jag är jobbig. Detta var hos en rörmockare.
Min järnaffär är bra, men dyr ibland. Fast lättare som sagt att handla via nätet än där

Körde in till lokala rörkrökarfirman med liten butik i Landskrona i veckan.
Hade med mej en utskrift från Biltema på deras kulventiler (ballofix)a 79:90.

Kommentaren löd: Usch jag får rysningar, våra har mycket bättre kvalitet.
Stressad som man var (har ca 6mil till biltema) så köpte jag 2st kulventiler 1/2 > 10mm kläm, 2 st 90g mässingsböjar 1/2 inv > 1/2 utv.
Alltså från ett halv tums utv rör skall det vinklas 90grader sen en kulventil och sen in i ett 10mm rör x 2.
Och vad fick jag belala för denna "bättre" kvalitet. Det som på Biltema/clas i sjön/nätbutiken hade hamnat på ca: 200.-

634.- !!!!!!!

Hade kunnat ta taxi till biltema o hem igen för de pengarna!

Har "billiga" kopplingar överallt annars....o de har hållt allt från 1,5 år till 7år till 100%
Så var sitter den kvaliten men betalar för! OK, rörisen har ALLT hemma. Så vid storläcka kan jag tänka mej att handla där igen.

/Joakim
PS. Vilken nätbutik har de jag köpte till bra pris, har haft lite svårt att hitta det där, spec vinklarna, dp jag skulle jämföra.

Jag har försökt med en förfrågan kring PEX artiklar och annat där den 5 jan 2009 och trots påtryckning inte fått svar än. De lovar att svara på mail inom 24 timmar!

Det fungerar däremot mycket bra på VVSonNet där jag har beställd en hel del de senaste veckorna. Bra priser samt snabb och smidig leverans. De har dopck inte alla artiklar som jag behöver.

Jag har faktiskt en oväntat positiv upplevelse av rörbutik, det var Comfortbutiken i Sollentuna. Jag behövde akut ett antal meter 18 mm Pex Rör i rör. Jga hade inte tid att beställa på nätet. Och på nätet måste man beställa hel rulle.

I deras butik fick jag köpa den längd jag ville ha, till ett pris som låg ca 50% över nätbutiken, men som sagt då behövde jag bara betala för den längd jag ville ha. Jag tycker det är ganska OK med det påslaget, för att dels kunna få det just nu och dels just den mängd jag behövde. Däremot så var deras bockningstöd okristligt dyra.

vvsonnet kommer då jag aldrig att beställa nåt från. Beställde ett Ifö tvättställspaket för 3 veckor sen, som kom dagen efter, med en stor spricka på tvättstället. Fick ett nytt först igår efter 3 veckors tjatande på att de skulle lösa det. När det nya tvättstället kom så visar det sig att klantarslena har skickat fel modell. Går inte få tag på dem via telefon sen igår heller och inget svar på mail från igår.

Mkt bra erfarenhet av vvsonnet. Beställde diskbänk och fick den två dagar senare, inburen i köket. Extremt dålig erfarenhet av "de lokala butikerna". Inte nog med att saker kostar upp till 100% mer (vår Mora INXX kostar 4600 på Comfort och knappt 3000 på billigaste nätsajten), de är dessutom arroganta och har dessutom betydligt mkt längre leveranstid på saker de ej har hemma (vilket är ungefär allt utom toaborstar). Handlar allt på nätet nu och har aldrig blivit besviken. En gång har jag behövt returnera en vara från en nätbutik och det var betydligt enklare än i butiken (de kom helt enkelt med en ny vara och en tom kartong som jag la den felaktiga prylen i och så tog transportfirman med sig den tillbaka).

Nu skulle ett nytt tvättställ av rätt modell skickas ut till mig och transportören skulle ta med sig det av fel modell. Så jag får se om det löser sig till imorgon då, så att lilla toaletten kan bli klar efter att ha stått still i 3 veckor utan tvättställ nu.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.