3 380 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Någon som byggt växthus själv?
I såfall var det svårt, blev det dyrt? hade det blivit billigare att köpa färdigt?
Kan någon förklara vitsen med isolerplast framför äkta glas? förutom att det inte lika lätt går sönder... kan det finnas nackdelar med isolerplasten?
/lajbansson
Kan någon förklara vitsen med isolerplast framför äkta glas? förutom att det inte lika lätt går sönder... kan det finnas nackdelar med isolerplasten?
/lajbansson
Vi byggde ett växthus av begagnade fönster. Det blev inte billigare än att köpa nytt men betydligt snyggare. Om du skall ha växthuset främst för odlingsfunktionens skull är isolerplast bättre än glas. Lägger du däremot vikt vid det estetiska så är ett växthus i glas betydligt vackrare tycker jag. Vårat växthus gick på ca 8.000:- . Då är det ca 10 kvm stort, har tegelgolv och kanalplast i taket. Det blev dyrare än det var tänkt från början men med facit i hand skulle jag inte vilja ha ett med aluminiumprofiler.
Klicka här för att svara