Hennke85 skrev:
De Eksjöhus vi monterar är helt fria från eldragningar och de skiljer nog sig inte från mängden. Bara att tala om för elektrikerna när ni har genomgången vart ni vill ha lampor o.s.v. så löser de det.
Det låter alldeles lysande!!!

Vad kul att det finns några andra som har byggt eller ska bygga PrioEtt.
Vi fick vår leveransvecka förra veckan. Verkar bli vecka 13. Känns långt bort.
Blivit försenat med diverse strul från säljare och huvudkontor.

De saker vi har valt till och bort är:
*Fullhöjd i kök
*Rostfria vitvaror
*Lådor istället för skåp
*Spottar under överskåpen
*Kortade ner bänkskivan i köket, så den inte sticker ut över underskåpen vid bardelen
*Vi valde vita släta luckor/lådor
*Vi valde släta innerdörrar (vi ville ha det och det blev billiagre)
*Ett annat golv (2stav och lite mörkare, blev ca 15000kr dyrare)
*Tog bort garderober i entré och stora sovrummet, valde skjutdörrsgarderober istället.
*Valde till braskamin
*Frostat fönster i badrummet
*Tog bort det lilla fönstret i sovrummet
*Andra blandare i kök och badrum
*Golvbrunn i garage

Vi valde att bygga garaget/carporten med Eksjöhus. Det blir dyrare än att bygga med någon annan. Men vi anser att det är värt det. Då får man allt klart på en gång.

Tror det var allt just nu, vi har inte kommit så långt än. Kommer bli en hel del bort och tillval med elen tror vi.

• Gilla
tittibitti
  • Laddar…
Kom på en sak till.
*Vi valde även till ett torkskåp i tvättstugan. Vi har haft det förut och tycker det är otroligt smidigt.

Kom gärna med tips och idéer hur ni har gjort med spottar och eluttag. Vi har funderat på hur mycket fasadbelysning vi ska ha. Har nog kommit fram till att vi vill ha spottar i takfoten och sedan en lampa vid ytterdörren. Hur många spottar har ni satt ut med långsidan?

Hej PrioEtt ägare eller blivande! Vårt PrioEtt har nu kommit och börjat ta form med innerväggar och eldragning. Dock har jag lite synpunkter på entrétaket som även det har blivit monterat. Jag är inte säker på att de är klara med den, men spontant känns det ju konstigt att montera den om den inte är klar.

Så här ser den ut på eksjöhus hemsida och så här ser verkligheten ut.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

image.jpg
Skapa konto

image.jpg
Skapa konto

image.jpg
Skapa konto

Lite spontana skillnader:
-Den är monterad högre upp på vårat hus
-Väggfästena ser betydligt större ut på vårt hus (dock svårt att se detaljer på deras bild)

Lite andra anmärkning
- Väggfästena är rostiga
- Tryckt text på rören
- Skitig och repig plåt

Nu är det ju möjligt att dom ska arbeta mer på taket så jag vet inte ifall det är så här den ska se ut i slutändan (har även kontaktat säljaren). Jag vore därför väldigt tacksam ifall någon av er kunde visa hur ert (färdiga?) entrétak ser ut.

Lutningen ska inte vara så på taket om de inte ändrat modell sedan sist jag monterade.
Såg dock att plåten såg annorlunda ut på det huset vi reser nu, nästan som om någon hoppat på mitten av den.
Ska försöka hålla mig undan från att montera ett sådant entrétak igen, gick åt många borr och lugnande preparat.

Edit: angående repor och text på taket så är det tyvärr så det levereras, ta det med säljaren så kanske det blir en ändring på det.

Det entrétaket var riktigt fult på dina bilder, ser dock snyggt ut på katalogbilden...
Skulle byta det där till någon enkel snygg standard lösning.

Vårat tak sitter inte riktigt så som erat. Vårat sitter längre ner och känns som att det är mer rundat.
Första gången vi såg taket när det låg inne i garaget trodde vi det var ett skämt.
Några stålrör och en plåtskiva, va inte alls vad vi hade tänkt. Nu när det sitter uppe och vi har bott ett tag så tycker vi om det. Mycket mer praktiskt en ett glastak som många har.

Men tycker definitivt inte att det borde vara så pass dyrt som det är.
Även vi hade tryckt text på våra rör. De är borta, vet inte om snickarna fixade det.

• DSC_0397.jpg
    Skapa konto
  • DSC_0399.jpg
    Skapa konto
  • Gilla
tittibitti och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.