Byggahus.se
Jag undrar om någon byggt med hantverkare och byggvaror från Estland eller Polen?
Undrar vad ni använde och när. Eller är på gång med att bygga?
 
Nej och skulle aldrig falla mig in att anlita nån.
Däremot satte jag själv in polska pvc fönster i stugan.
Inget fel på dom fast jag vet inte om jag skulle välja det till huset. Tiden får utvisa.
 
Det verkar att en del gör det i Tyskland och UK. Hoppades på att komma i kontakt med några i Sverige...
 
Har köpt polska lättbetongblock samt lim från Byggbay.se. Tyckte att det fungerade fint. Lite trix att lossa, då inte chauffören har lossnings möjligheter själv. Men priset gav utrymme till en omlastning till kranbil. Skall tilläggas att vi bor på landet med en liten smal grusväg den sista kilometern. Ingen plats för långtradare att vända. Kommer nog att köpa lättbetong där till nästa projekt också.
 
  • Gilla
Atom
  • Laddar…
Vad är det för block du köpte? Går använda till att bygga en villa?
 
Vi använde SOLBET PP2-040 240mm som blev ett garage. Funderar själv på att använda deras YTONG PP2-0,30 lågenergi till vårt boningshus som påbörjas under 2017. Det blir en putsad skånelänga, mer än så är väl i princip inte bestämt ännu :)
Så här såg garaget ut för ca ett år sedan.
Byggfas av ett garage med SOLBET PP2-040 240mm lecablock och trästöttor, med skog i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Robert Kooijman och 3 till
  • Laddar…
F
Jag byggde i princip hela huset med material från Bygghus. Ingenting att klaga på, mycket behjäplig
 
  • Gilla
Atom
  • Laddar…
Vi bygger just nu. Lättbetong, lim, puts mm köper jag från min polska hantverkare. Klart billigaste alternativet. Det gäller dock att vara mycket närvarande för att upptäcka eventuella fel o brister.

husetvidbryggan – Planering inför byggandet av vårt drömhus vid Strömmen. Huset byggs i två plan av lättbetong med gjutet bjälklag. Putsad fasad. https://husetvidbryggan.wordpress.com/
 
  • Gilla
Psyqe och 1 till
  • Laddar…
Vi har kört med estniska Aeroc och de har varit utmärkta. Bra priser, smidig leverantör och jag har inte upplevt några problem med kvalitet på blocken.
Deras balksystem är även väldigt smidigt.
 
  • Gilla
Timed och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.