Papphammar666 lilllasrne skrev:
Ja jag tror det är knapp uppe med fjäder tryck in = on.. tryck ut =off och sätter du den via brytare så måste man först slå till den (brytaren) oavsett vad knappen på handdukstorken står i ... dvs 2 villkor för varm tork ... först brytaren till /från (oavsett vad torsken står på ) ..är den sen till så är strömmen vid knappen on/off = on för värme ... alt. 2 knappen på torken alltid on = intryckt å låt brytaren bestämma... alt.3 ingen brytare på vägg bara fast fas fram till torken on/off å låt den stå på vart det för rörigt ??
Okej, skulle det vara den typen av knapp är ju problemet löst, då bör det fungera som både du och jag beskriver. Tack för din input. Jag har mailat INR men tvekar på att någon vet något, brukar vara så :)

Helt klart en mekanisk kontakt som inte ändrar läge vid strömavbrott. För övrigt mycket nöjd med våra ”Line”

hscn hscn skrev:
Helt klart en mekanisk kontakt som inte ändrar läge vid strömavbrott. För övrigt mycket nöjd med våra ”Line”
Du låter säker? :)
Alltså, jag kan sätta den i ON och den kommer alltid vara i läget ON oavsett om jag bryter strömmen eller inte. Med andra ord kan jag då styra om den ska vara varm mha en väggbrytare? Sorry för övertydligheten :)

Jag är helt säker.
Har våra ständigt på on. Har senaste tiden brutit strömmen vid åtskilliga tillfällen p.g.a. renoveringsarbeten. Handdukstorkarna fungerar igen utan annan åtgärd så snart strömmen kommer tillbaka

• Gilla
Lund
  • Laddar…
hscn hscn skrev:
Jag är helt säker.
Har våra ständigt på on. Har senaste tiden brutit strömmen vid åtskilliga tillfällen p.g.a. renoveringsarbeten. Handdukstorkarna fungerar igen utan annan åtgärd så snart strömmen kommer tillbaka
Strålande - stort tack!

L Lund skrev:
Strålande - stort tack!
Kör ett gott trådlyft här igen. Går i exakt samma tankar som du, och tänkte samma typ av Schneider-timer samt då förutsättning att torkarna är konstant ON. Fick du löst det enligt plan?

H hållundan skrev:
Kör ett gott trådlyft här igen. Går i exakt samma tankar som du, och tänkte samma typ av Schneider-timer samt då förutsättning att torkarna är konstant ON. Fick du löst det enligt plan?
Super nöjd med min

• Gilla
hållundan
  • Laddar…
K
H hållundan skrev:
Jag har den lösningen med timer över KNX, funkerar som tänkt.
Switchen i torkarna är inte av typen impuls/återfjädrande.. Utan den står antingen till eller från.

• Gilla
hållundan
  • Laddar…
H hållundan skrev:
Ja det lyckades till slut :D Har en timer som är inställd på två timmar som jag klickar på och då startar handdukstorkarna (knappen på torkarna är alltid på). Blir inte helt torra men fullt tillräckligt.

• Väggmonterad timerinställd eluttag för handdukstorkar med 120-minuters knapp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
NyfikenVit och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.