Hej!
Tänkte kolla om någon har erfarenhet av INR Line handdukstork =>
http://www.inr.se/sv/produkter/handdukstorkar/el-handdukstork-line/Tillbehor/#
Tänkte mest hur många handdukar man kan hänga på varje, om den fungerar/är praktisk eller om den bara är 'snygg'...
Tänkte kolla om någon har erfarenhet av INR Line handdukstork =>
http://www.inr.se/sv/produkter/handdukstorkar/el-handdukstork-line/Tillbehor/#
Tänkte mest hur många handdukar man kan hänga på varje, om den fungerar/är praktisk eller om den bara är 'snygg'...
Chansar och väcker liv i denna trådenG gustavk skrev:
Funderar på att köpa två av dessa men vill sätta en väggtimer i en väggbrytare så att handdukstorken stängs av efter tex 2/4 timmar. För att det ska fungera måste dock strömknappen vara en fysisk knapp (riktig on/off switch) och inte en i touch eller en återfjädrande gummiknapp. Anledningen till det är att handdukstorken måste konstant kunna stå i PÅ-läge och sedan styr vi strömmen från väggbrytaren.
Om du @gustavk eller någon annan kan berätta hur strömknappen fungerar så vore jag grymt tacksam
Redigerat:
Tack för ditt svar! Tror du att om du sätter handdukstorken i ON, skulle den vara kvar i ON om du bröt strömmen och sedan slog på det igen?L lagre skrev:
Visst finns det ingen timer? Känns skumt att ha denna (vi ska ha två) alltid stå på, svårt att komma ihåg att stänga av. Hur gör du?
Jag vill minnas att den fortsatt vara på efter jag brutit strömmen och satt igång den igen. Det finns ingen timer eller något sådant i dem. Jag låter dem vara igång dygnet runt förutom under sommaren. Har direktverkande el, så om värmen i badrummet kommer från elementet, eller från handdukstorkarna spelar ingen roll i mitt fall.L Lund skrev:
Har haft dem monterade i ungefär två år utan några problem.
Okej, får klura lite. Så korkat att inte ha en timer eller (eventuellt inte) kunna styras från en väggbrytare.L lagre skrev:Jag vill minnas att den fortsatt vara på efter jag brutit strömmen och satt igång den igen. Det finns ingen timer eller något sådant i dem. Jag låter dem vara igång dygnet runt förutom under sommaren. Har direktverkande el, så om värmen i badrummet kommer från elementet, eller från handdukstorkarna spelar ingen roll i mitt fall.
Har haft dem monterade i ungefär två år utan några problem.
Jag har haft min i 2 år snygg diskret
Ok, så du menar att strömbrytaren kan ställas i ON permanent och komma ihåg det läget även efter att strömmen (via t.ex. en väggbrytare/switch) slagit av strömmen?lilllasrne skrev:
Ja jag tror det är knapp uppe med fjäder tryck in = on.. tryck ut =off och sätter du den via brytare så måste man först slå till den (brytaren) oavsett vad knappen på handdukstorken står i ... dvs 2 villkor för varm tork ... först brytaren till /från (oavsett vad torsken står på ) ..är den sen till så är strömmen vid knappen on/off = on för värme ... alt. 2 knappen på torken alltid on = intryckt å låt brytaren bestämma... alt.3 ingen brytare på vägg bara fast fas fram till torken on/off å låt den stå på vart det för rörigt ??L Lund skrev:
Redigerat: