Blev det någon INR Line handduktstork? Går i köptankar...
 
Hahaha, lite pinsamt men nej... Ingen tork har köpts eller monterats :-) handdukarna torkar väldigt bra om man hänger dem på en dörr har vi märkt :-P
 
Vi har två stycken i var och ett av våra två badrum. Tycker de fungerar bra. Vi satte dem precis utanför duscharna.
 
Har duschdörr och blandare från dem.

Bra kvalitet på deras grejer generellt tycker jag.
 
G gustavk skrev:
Vi har två stycken i var och ett av våra två badrum. Tycker de fungerar bra. Vi satte dem precis utanför duscharna.
Chansar och väcker liv i denna tråden :)

Funderar på att köpa två av dessa men vill sätta en väggtimer i en väggbrytare så att handdukstorken stängs av efter tex 2/4 timmar. För att det ska fungera måste dock strömknappen vara en fysisk knapp (riktig on/off switch) och inte en i touch eller en återfjädrande gummiknapp. Anledningen till det är att handdukstorken måste konstant kunna stå i PÅ-läge och sedan styr vi strömmen från väggbrytaren.

Om du @gustavk eller någon annan kan berätta hur strömknappen fungerar så vore jag grymt tacksam :)
 
Redigerat:
Strömbrytaren är en gummibeklädd knapp på toppen av handdukstorken. Den är fjädrande, men om det är vad du menar med återfjädrande vill jag ha osagt.
 
L lagre skrev:
Strömbrytaren är en gummibeklädd knapp på toppen av handdukstorken. Den är fjädrande, men om det är vad du menar med återfjädrande vill jag ha osagt.
Tack för ditt svar! Tror du att om du sätter handdukstorken i ON, skulle den vara kvar i ON om du bröt strömmen och sedan slog på det igen?

Visst finns det ingen timer? Känns skumt att ha denna (vi ska ha två) alltid stå på, svårt att komma ihåg att stänga av. Hur gör du?
 
L Lund skrev:
Tack för ditt svar! Tror du att om du sätter handdukstorken i ON, skulle den vara kvar i ON om du bröt strömmen och sedan slog på det igen?

Visst finns det ingen timer? Känns skumt att ha denna (vi ska ha två) alltid stå på, svårt att komma ihåg att stänga av. Hur gör du?
Jag vill minnas att den fortsatt vara på efter jag brutit strömmen och satt igång den igen. Det finns ingen timer eller något sådant i dem. Jag låter dem vara igång dygnet runt förutom under sommaren. Har direktverkande el, så om värmen i badrummet kommer från elementet, eller från handdukstorkarna spelar ingen roll i mitt fall.

Har haft dem monterade i ungefär två år utan några problem.
 
L lagre skrev:
Jag vill minnas att den fortsatt vara på efter jag brutit strömmen och satt igång den igen. Det finns ingen timer eller något sådant i dem. Jag låter dem vara igång dygnet runt förutom under sommaren. Har direktverkande el, så om värmen i badrummet kommer från elementet, eller från handdukstorkarna spelar ingen roll i mitt fall.

Har haft dem monterade i ungefär två år utan några problem.
Okej, får klura lite. Så korkat att inte ha en timer eller (eventuellt inte) kunna styras från en väggbrytare.
 
Jag har haft min i 2 år snygg diskret
 
Papphammar666 lilllasrne skrev:
Jag har haft min i 2 år snygg diskret
Kul, verkar vara en bra och omtyckt produkt! Men du har inte heller testat att köra den med en väggbrytar-timer, liknande denna?

149007-43-1821161_PhCpxb.jpg
 
L Lund skrev:
Kul, verkar vara en bra och omtyckt produkt! Men du har inte heller testat att köra den med en väggbrytar-timer, liknande denna?

[bild]
Någon form av timer funkar fint ..jag själv tänkte göra så men vart slö .. så nu sitter den uppe på vägg och alltid vart .. tror 27w när den maxar
 
Papphammar666 lilllasrne skrev:
Någon form av timer funkar fint ..jag själv tänkte göra så men vart slö .. så nu sitter den uppe på vägg och alltid vart .. tror 27w när den maxar
Ok, så du menar att strömbrytaren kan ställas i ON permanent och komma ihåg det läget även efter att strömmen (via t.ex. en väggbrytare/switch) slagit av strömmen?
 
L Lund skrev:
Ok, så du menar att strömbrytaren kan ställas i ON permanent och komma ihåg det läget även efter att strömmen (via t.ex. en väggbrytare/switch) slagit av strömmen?
Ja jag tror det är knapp uppe med fjäder tryck in = on.. tryck ut =off och sätter du den via brytare så måste man först slå till den (brytaren) oavsett vad knappen på handdukstorken står i ... dvs 2 villkor för varm tork ... först brytaren till /från (oavsett vad torsken står på ) ..är den sen till så är strömmen vid knappen on/off = on för värme ... alt. 2 knappen på torken alltid on = intryckt å låt brytaren bestämma... alt.3 ingen brytare på vägg bara fast fas fram till torken on/off å låt den stå på vart det för rörigt ??
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.