3 088 läst ·
9 svar
3k läst
9 svar
Någon med erfarenhet av taklyft i Örebro?
Vi har precis flyttat till ett envåningshus i tegel byggt tidigt 50-tal och funderar på att lyfta taket för att få ytterligare en våning, finns kallvind just nu. Boytan är 74 kvadrat.
Vi har tagit in offerter som alla ligger på ca 1 miljon och vi tycker att det låter orimligt högt men har ingen som helst erfarenhet av renovering/taklyft och undrar därför om detta är rimligt? Finns det någon som gjort ett taklyft i Örebro som kan dela med sig av hur ni gjorde och vad det kostade? Vi vill ha en våning till med ett badrum då det som finns är mycket mycket litet.
Vi har tagit in offerter som alla ligger på ca 1 miljon och vi tycker att det låter orimligt högt men har ingen som helst erfarenhet av renovering/taklyft och undrar därför om detta är rimligt? Finns det någon som gjort ett taklyft i Örebro som kan dela med sig av hur ni gjorde och vad det kostade? Vi vill ha en våning till med ett badrum då det som finns är mycket mycket litet.
Tack snälla för svaret. Vi är bara två vuxna personer och behöver egentligen inte mer yta men trodde att det kanske inte var så jättedyrt att lyfta taket och få dubbel yta, alltså ett helt våningsplan till. Offerten är för lyftet endast, inga innerväggar eller annat.
Vilka entreprenörer har ni kollat med? Tänker i samma banor som du.S SuzyJohansson skrev:Vi har precis flyttat till ett envåningshus i tegel byggt tidigt 50-tal och funderar på att lyfta taket för att få ytterligare en våning, finns kallvind just nu. Boytan är 74 kvadrat.
Jag är Suzys sambo, så jag svarar i hennes ställe.Klinntan skrev:
Nu är det snart 2 år sedan, men jag har för mig att vi kollade med taklyft.se och någon mer som jag inte riktigt minns vilka det var. Vi skickade förfrågningar till ytterligare 2-3 utförare, men de behagade inte svara, så jag vet inte om snittpriset sjunkit om de inkommit med offerter.
Hur som helst lade vi de tankarna på is och har sedan dess fokuserat på befintliga delar och dess brister istället. Vi har vant oss med utrymmet, men det finns planer på att anlägga ett nytt badrum i källaren någon gång framöver.
Tack för svar! Vi luskar vidare efter prisvärda entreprenörer =)B Bonzo2000 skrev:Jag är Suzys sambo, så jag svarar i hennes ställe.
Nu är det snart 2 år sedan, men jag har för mig att vi kollade med taklyft.se och någon mer som jag inte riktigt minns vilka det var. Vi skickade förfrågningar till ytterligare 2-3 utförare, men de behagade inte svara, så jag vet inte om snittpriset sjunkit om de inkommit med offerter.
Hur som helst lade vi de tankarna på is och har sedan dess fokuserat på befintliga delar och dess brister istället. Vi har vant oss med utrymmet, men det finns planer på att anlägga ett nytt badrum i källaren någon gång framöver.
Med vänlig hälsning, Linn
Hej Linn,Klinntan skrev:
Har ni hittat någon prisvärd entreprenör som ni går vidare med, hur långt i planerna är ni. Vi funderar på samma sak nämligen, men är i funderarstadie. Inget bygglov eller bygglovshandlingar framtagna än, vill gärna veta ett ungefärligt pris innan vi går vidare.
/Mathias
Hej Mathias!M Mtn skrev:
Nej vi är inte där ännu. I utforskarstadiet fortfarande =) Om vi hittar något vi är nöjda med ska jag försöka komma ihåg att rekommendera!
Hälsningar Linn
Jag får väl säga detsamma då om vi skulle hinna före och hitta någon vi är nöjda med. Men vi kommer nog inte igång förrens tidigast sen vår.Klinntan skrev:
Lycka till!
Hur blev det med taklyft? Är själv i tankarna nu
Klicka här för att svara