Medlem
· Västra Götaland
· 96 inlägg
Husägare
· Västernorrland
· 2 532 inlägg
Har haft en sån i många år nu.. och för slänga skräp och hämta lite virke så har den varit guld värd.
Guld! Tack du. Behöver nämligen ta hål i bottenskivan för hjulen på en crosshoj. Låta den stå med hjulen i pottor så höjden på hojen inte blir så hög för att en kåpa ska gå att stänga.E Erik_Johansson skrev:
Är medveten om vad jag får för pengarna och den verkar duga för lättare jobb. Kul att du är nöjd. Hjullager eller en gassämpare är det något som går att få tag på som reservdelar? Går hjullager att byta ens är nästa frågaMattias_Jo1 skrev:
Läst om lite skräckexempel på billiga konstruktioner.
Caravan tillverkas i Finland under namnet Muuli och är Finlands mest sålda släp.
Min pappa har ett 1400SX som stått ute i över 10år, ofta lastat med över 1ton och han har bara bytt någon brännare och släpet är fortfarande i fint skick. Jag tror det är ett tryggt köp att köpa ett Caravan släp.
Här tex finns det reservdelar: https://www.landen.fi/rauta/Muuli_varaosat
Min pappa har ett 1400SX som stått ute i över 10år, ofta lastat med över 1ton och han har bara bytt någon brännare och släpet är fortfarande i fint skick. Jag tror det är ett tryggt köp att köpa ett Caravan släp.
Här tex finns det reservdelar: https://www.landen.fi/rauta/Muuli_varaosat
TackH Hjulius skrev:Caravan tillverkas i Finland under namnet Muuli och är Finlands mest sålda släp.
Här tex finns det reservdelar: [länk]
Redigerat:
För 3-4 sedan stod jag och valde mellan Caravan vagen på K-rauta eller Tiki C265.
Caravan vagen kunde jag finna, då 1-2 år gamla på ett varuhus, där jag kunde få bättre pris, de var över sedan förra sommaren. Det gjorde priset rätt.
Valde dock att köpa Tiki vagnen istället. Tror jag fick den för 8995 i Uppsala.
Fördelen med den var att den var en ny uppdaterad variant för den sommaren, med högre lämnar (dock tunna) vidare hade den tipp.
Vet inte om du blev klokare av mitt inlägg
Men ville gärna säga om den andra vagnen.
Caravan vagen kunde jag finna, då 1-2 år gamla på ett varuhus, där jag kunde få bättre pris, de var över sedan förra sommaren. Det gjorde priset rätt.
Valde dock att köpa Tiki vagnen istället. Tror jag fick den för 8995 i Uppsala.
Fördelen med den var att den var en ny uppdaterad variant för den sommaren, med högre lämnar (dock tunna) vidare hade den tipp.
Vet inte om du blev klokare av mitt inlägg
Men ville gärna säga om den andra vagnen.
Klicka här för att svara