Skulle vilja se hur konstruktionen ser ut under om någon råkar ha ett sådant släp.

Var balkar under går.

Tog några bilder när jag valde släp i höstas. Slutade dock med ett Fogelsta LO750U med nätgrindar för min del.

• Undersida av en blå och silverfärgad släpvagn med nätgrind, märke Fogelsta LO750U, parkerad utomhus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Undervy av ett Fogelsta LO750U släpvagn med nätgrindar och vått underrede.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Suhagg
  • Laddar…
Har haft en sån i många år nu.. och för slänga skräp och hämta lite virke så har den varit guld värd.

E Erik_Johansson skrev:
Tog några bilder när jag valde släp i höstas. Slutade dock med ett Fogelsta LO750U med nätgrindar för min del.
Guld! Tack du. Behöver nämligen ta hål i bottenskivan för hjulen på en crosshoj. Låta den stå med hjulen i pottor så höjden på hojen inte blir så hög för att en kåpa ska gå att stänga.

Mattias_Jo1 Mattias_Jo1 skrev:
Har haft en sån i många år nu.. och för slänga skräp och hämta lite virke så har den varit guld värd.
Är medveten om vad jag får för pengarna och den verkar duga för lättare jobb. Kul att du är nöjd. Hjullager eller en gassämpare är det något som går att få tag på som reservdelar? Går hjullager att byta ens är nästa fråga :)
Läst om lite skräckexempel på billiga konstruktioner.

Både hjullager och gasdämpare är hyllvaror på flera ställen. Även om det inte går att söka på modellnamnet så är delarna stämplade med modeller som är sökbara.

Caravan tillverkas i Finland under namnet Muuli och är Finlands mest sålda släp.
Min pappa har ett 1400SX som stått ute i över 10år, ofta lastat med över 1ton och han har bara bytt någon brännare och släpet är fortfarande i fint skick. Jag tror det är ett tryggt köp att köpa ett Caravan släp.
Här tex finns det reservdelar: https://www.landen.fi/rauta/Muuli_varaosat

• Gilla
namor
  • Laddar…
H Hjulius skrev:
Caravan tillverkas i Finland under namnet Muuli och är Finlands mest sålda släp.
Min pappa har ett 1400SX som stått ute i över 10år, ofta lastat med över 1ton och han har bara bytt någon brännare och släpet är fortfarande i fint skick. Jag tror det är ett tryggt köp att köpa ett Caravan släp.
Här tex finns det reservdelar: [länk]
Tack

Redigerat:
För 3-4 sedan stod jag och valde mellan Caravan vagen på K-rauta eller Tiki C265.

Caravan vagen kunde jag finna, då 1-2 år gamla på ett varuhus, där jag kunde få bättre pris, de var över sedan förra sommaren. Det gjorde priset rätt.

Valde dock att köpa Tiki vagnen istället. Tror jag fick den för 8995 i Uppsala.

Fördelen med den var att den var en ny uppdaterad variant för den sommaren, med högre lämnar (dock tunna) vidare hade den tipp.

Vet inte om du blev klokare av mitt inlägg
Men ville gärna säga om den andra vagnen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.