Jag har en sån här lampa, köpt på Malmbergs för övrigt. Tanken är väl att de 90°-krokarna skall ner i asvalten vilket jag också gjorde, men den är så mjuk så det lossnade ganska kvickt.

Någon kreativ idé på lösning? Funderar på att gjura lite betong ovanpå asvalten (kanske måla den svart sen). En annan tanke är att sätta ett stag i toppen på lampan till fiberskåpet som står strax bredvid.

Hur skulle ni gjort?

Lampa med 90-graders krokar lossad från asfalten, bredvid en grå fiberskåp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Metallkrokar och kabel inuti en lampa liggande på asfalt, lossnad från dess fäste.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hacka upp asfalten och en del av gruset, gjut esedan en betongklump.

• Gilla
kulle
  • Laddar…
Någon del måste ju saknas? Det kan ju inte förutsättas att man har ostelnad betong att fästa i?

N Noseone skrev:
Någon del måste ju saknas? Det kan ju inte förutsättas att man har ostelnad betong att fästa i?
Fästet för pollaren borde vara en lös del som sedan polaren skruvas fast mot. Det borde då vara hyffsat smidigt som TS föreslog att gjuta fast fästet. Det blir säkert hållbart i längden också.

Nej, det är ingen del som saknas utan det ser ut så här. Lite logik kanske eftersom det krävs att man drar rör med elkabel i förväg och då förväntas man kanske ordna med fästet också.

Fästet är helt riktigt löst från början, så jag kommer ta loss det igen och göra som beskrivits ovan. Smart!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.