Är också intresserad av att få en återmatning av TS hur man gått vidare och mera fakta kring händelsen.
Att fortsätta spekulationerna känns inte meningsfullt.

Varför skulle någon få bruka ens fastighet utan att ge ersättning? Att städa upp efter sig är ju en självklarhet.

bobas skrev:
Varför skulle någon få bruka ens fastighet utan att ge ersättning? Att städa upp efter sig är ju en självklarhet.
Läs hela tråden! TS visste i princip inget om vad, vem och varför det var gjort, därför går det inte att besvara hans frågor utan mera information.

AndersS skrev:
Läs hela tråden! TS visste i princip inget om vad, vem och varför det var gjort, därför går det inte att besvara hans frågor utan mera information.
Jag har följt den sedan början. Min fråga är generellt formulerad och har inte nödvändigtvis med ts att göra.

Nortmalt vad gäller servitut betalas det ut en engångsersättnige (tex elkablar). Sedan får de gräva upp/ner/om hur mycket de vill utan att betala ersättning fler gånger. Även opm fastigheten byter ägare.

Var det svar på din fråga?

bobas skrev:
Jag har följt den sedan början. Min fråga är generellt formulerad och har inte nödvändigtvis med ts att göra.
Utifrån en generell fråga så kan man det och även lite beroende på om det är ovan jord eller under, t.ex. vatten/avloppsledningar. Sedan beror det även på vilken typ av fastighet som avses, t.ex. mindre för boende eller skogsfastighet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.