Bjober skrev:
Jag har pissat på golvet fler gånger sittandes än ståendes. Sitter jag med drulen hängande neråt så pissar den frammåt och strålen går mellan stolen och sittringen och så rinner det ner på golvet. Trycker man ner drulen bakåt med handen så blir det som att vika trädgårdsslangen... inget pissa. Sittpissare kanske skulle titta på olika människokroppar så de förstår att kvinnor pissar neråt och män framåt.
Böj dig lite framåt. Ta upp telefonen så löser det sig.

• Gilla
Enolf och 2 till
  • Laddar…
"Hur man än snoppen drar, sista droppen byxan tar:"
Kan upplysa om att det finns en uppfinning som oftast hänger bredvid toastolen att använda till sista droppen.
Toalettpapper heter den uppfinningen :p

Barn ska lära sig att sitta ner för det tömmer blåsan bäst och dom kan slippa besvär med urinvägsinfektioner mm.
Även vuxna män bör sitta ner av samma anledning plus att det ska hjälpa mot framtida prostataproblem.

Barnläkare Fredrik Cederblad: "När barnet kissar är det viktigt att det tar tid på sig att tömma blåsan ordentligt och inte snabbt springer iväg för att leka. Att sitta ned när man kissar och gärna att sjunka ned något i sitsen är det effektivaste sättet att tömma blåsan fullständigt."
https://www.aleris.se/Vi-erbjuder/Sjukvard/Barnsjukvard/Barnmedicin/Urinvagsproblem/

"Sätt er ner killar"
Om fler män satte sig ner skulle urologerna få färre patientbesök,...
http://www.dt.se/allmant/dalarna/satt-er-ner-killar

Redigerat:
  • Gilla
gflygt och 1 till
  • Laddar…
S
Bichonen skrev:
Kan upplysa om att det finns en uppfinning som oftast hänger bredvid toastolen att använda till sista droppen.

Barn ska lära sig att sitta ner för det tömmer blåsan bäst och dom kan slippa besvär med urinvägsinfektioner mm.
Även vuxna män bör sitta ner av samma anledning plus att det ska hjälpa mot framtida prostataproblem.

Barnläkare Fredrik Cederblad: "När barnet kissar är det viktigt att det tar tid på sig att tömma blåsan ordentligt och inte snabbt springer iväg för att leka. Att sitta ned när man kissar och gärna att sjunka ned något i sitsen är det effektivaste sättet att tömma blåsan fullständigt."
[länk]

"Sätt er ner killar"
Om fler män satte sig ner skulle urologerna få färre patientbesök,...
[länk]
ja, för att inte säga för mycket det är, man måste styra lite även om sitter.
och en touch i porslinet vill man ju inte direkt

Bichonen skrev:
Det hjälper föga. Sista droppen levereras när man reser sig/stänger gylfen, det är då grejerna slappnar av.

men de stora problemet när man sitter är att snoppen slår i porslinet och det är ju inte heller så trevligt..

Rolle85 skrev:
men de stora problemet när man sitter är att snoppen slår i porslinet och det är ju inte heller så trevligt..
Jag tycker att det är jobbigast att den nuddar vattenytan! :p Nä, det var givetvis inte sant...det är snarare motsatta problemet...:rolleyes:

Paxman skrev:
Det hjälper föga. Sista droppen levereras när man reser sig/stänger gylfen, det är då grejerna slappnar av.
Fixar man lätt med en stoppknop. Ni har väl varit scouter ;)

• Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
S
Rolle85 skrev:
du får styra eller böja dig kolla i mobilen :thumbup:

Men helt seriöst, kissar era snoppar så att säga i tangentens riktning? Min stråle pekar ca 45° upp. (Flashbackdase med g-punktskrok) ;)

Redigerat:
Jag trodde den diskussionen hade avslutats typ 1992. Finns det fortfarande ståpissare?

• Gilla
gflygt
  • Laddar…
Åsa Lund
Bästa tråden en lördagskväll 😊

• Gilla
Thomas_Blekinge
  • Laddar…
Bjober skrev:
Men helt seriöst, kissar era snoppar så att säga i tangentens riktning? Min stråle pekar ca 45° upp. (Flashbackdase med g-punktskrok) ;)
Låter helknas, min stråle går vågrätt.

Jag skulle kunna tänka mig att en liten bild av Donald Trump skylla bli ett bra mål!?

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Eric Palmer skrev:
Jag skulle kunna tänka mig att en liten bild av Donald Trump skylla bli ett bra mål!?
Tror inte det skulle bli någon större skillnad. Det är väl mest sittkissare som ogillar Trump?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.