12 803 läst ·
47 svar
13k läst
47 svar
Nagellack för att minska städbehovet i badrummet
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Nästan lördag nu, så lite tramsschmakita skrev:
På krogarna/pubarna går ju tjejer ofta på gubbtoan, för det är mycket längre kö till tjejernas.
Alltså sitter det en skylt på killarnas "Var vänlig och fäll upp sitsen efter dig, tack!".
Till skillnad från det vanliga "Snälla, fäll ner båda toalocken efter dig, tack!"
Alltså, jag har aldrig fattat detta med en måltavla i muggen. Problemet är ju inte att sikta när strålen väl är igång, det svåra är starten och avslutningen. Att kvinnor kan tro att en måltavla skulle kunna hjälpa, det kan jag förstå, men att män tror det tycker jag tyder på en bristande tro på den egna förmågan att rikta en jämn stråle.
Personligen sitter jag alltid hemma, klart bekvämare, noll risk för stänk på fel ställe vid start och avslut samt att det tydligen ska var mer hälsosamt. Att det skulle vara manligare att stå upp är ju bara barnsligt.
Sen vet vi ju alla att: "Hur man än snoppen drar, sista droppen byxan tar:"
Personligen sitter jag alltid hemma, klart bekvämare, noll risk för stänk på fel ställe vid start och avslut samt att det tydligen ska var mer hälsosamt. Att det skulle vara manligare att stå upp är ju bara barnsligt.
Sen vet vi ju alla att: "Hur man än snoppen drar, sista droppen byxan tar:"
ja, våra damer kan ju till våren ta fram trädgårdsslangen och kolla vad som händer med strålen vid tryckförändring.Paxman skrev:Alltså, jag har aldrig fattat detta med en måltavla i muggen. Problemet är ju inte att sikta när strålen väl är igång, det svåra är starten och avslutningen. Att kvinnor kan tro att en måltavla skulle kunna hjälpa, det kan jag förstå, men att män tror det tycker jag tyder på en bristande tro på den egna förmågan att rikta en jämn stråle.
Sen vet vi ju alla att: "Hur man än snoppen drar, sista droppen byxan tar:"![]()
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Om man städar själv så förstår man varför det är smart att sitta ner. Att stå och pissa utomhus känns både befriande och trevligt när jag står vänd mot grannens hus - sent på kvällen eller på natten. Det håller borta rådjuren också har jag hört.
Jag har pissat på golvet fler gånger sittandes än ståendes. Sitter jag med drulen hängande neråt så pissar den frammåt och strålen går mellan stolen och sittringen och så rinner det ner på golvet. Trycker man ner drulen bakåt med handen så blir det som att vika trädgårdsslangen... inget pissa. Sittpissare kanske skulle titta på olika människokroppar så de förstår att kvinnor pissar neråt och män framåt.
Allvetare
· The Great North
· 1 208 inlägg
Enda gången man får tid att vila när man jobbar och är småbarn förälder är ju på toaletten. Riktig kvalitetstid.