MultiMan
rakt09 rakt09 skrev:
det är betydligt värre med tvättmaskiner. deras anslutningsslangar saknar nästan alltid automatisk avstängning
Låter märkligt! Min tvättmaskin från Siemens har aquastop med ventil i slangen som stryper vattnet när maskinen är avstängd (krävs ström från maskinen för att öppna ventilen) eller den detekterar vattenläcka.

Söker jag hos Bosch/Siemens så har 10 maskiner i deras sortiment samma funktion. Tycker inte det är "saknar nästan alltid" även om det gäller en tillverkare.

Jag har heller inga märkbara vibrationer i anslutningen till den kran jag satt upp där jag själv stänger av vattnet när jag inte är hemma, som extra åtgärd (alltid haft det oavsett maskin). Detta trots trägolv i badrummet.

I
O O skrev:
Ja naturligtvis. Den rekommendationen finns. Som exempel är det syftet med bland annat S- & €-märkning.
Genom att mäta i de olika hålen tex mot jord eller bara mäta om det är kontakt genom de olika hålen i brytaren vid brutet läge med en multimeter.

MultiMan MultiMan skrev:
Låter märkligt! Min tvättmaskin från Siemens har aquastop med ventil i slangen som stryper vattnet när maskinen är avstängd (krävs ström från maskinen för att öppna ventilen) eller den detekterar vattenläcka.

Söker jag hos Bosch/Siemens så har 10 maskiner i deras sortiment samma funktion. Tycker inte det är "saknar nästan alltid" även om det gäller en tillverkare.

Jag har heller inga märkbara vibrationer i anslutningen till den kran jag satt upp där jag själv stänger av vattnet när jag inte är hemma, som extra åtgärd (alltid haft det oavsett maskin). Detta trots trägolv i badrummet.
vad bra att det verkar röra på sig:)

det finns också sas externa lösningar.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.