Hej har en lite annorlunda fråga . har ett gammalt timmer hus som är ombyggt så det är inget man ser längre , men upptäckte när jag kollade med indikerings penna(en sådan med lysande spetts) om 220 uttaget var strömförande i samband med renovering att jag fick utslag i kontakten fast allt var urkopplat ,och även vid sidan av kontakten ??
vid närmare djupdykning så visade det sig att det gamla timmret i huset var det som gav utslag ???!!! fattar verkligen inget ,det nya virket gav inget utslag enbart det gamla typ från 1907. tillräckligt starkt att jag kan finna dom gamla stockarna med hjälp av pennan igenom spånskiveväggen ..
teorier på detta ....
vet inte om det är rätt forum men i så fall får admi flytta mig
vid närmare djupdykning så visade det sig att det gamla timmret i huset var det som gav utslag ???!!! fattar verkligen inget ,det nya virket gav inget utslag enbart det gamla typ från 1907. tillräckligt starkt att jag kan finna dom gamla stockarna med hjälp av pennan igenom spånskiveväggen ..
teorier på detta ....
vet inte om det är rätt forum men i så fall får admi flytta mig
har testat på det mesta men den reagerar inte på annat,tilläggas kan att den är ganska ny och nya batterier..Immobil skrev:
köpte en sån där penna själv för att det verkade smidigt - Åkte i soptunnan ganska snabbt då jag anser att ma inte kan lite på den för fem öre.
Köpte istället en Fluke T6 som jag tycker är otroligt smidig och än så länge har den inte ljugit för mig...
Köpte istället en Fluke T6 som jag tycker är otroligt smidig och än så länge har den inte ljugit för mig...
okej det må så vara men det förklarar ju inte fenomenet
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur kopplar jag Julas utslagsback till gammalt avloppsrör (DN90)?
Vatten & Avlopp -
Vattnet smakar järn men inget utslag på vattenprov. Varför?!
Vatten & Avlopp -
Putslagning innan kakel
Kök -
Hudutslag från isolering?
Gifter, farliga byggmaterial & skadedjur -
Vad är denna mystiska slang/sladd som sticker ut från huset 2m under marken? Upptäckts vid dräneringsarbete.
Grund & Markarbeten