Upptäckte precis några fläckar/ringar i vårt tak på ovanvåningen… är det någon som sett liknande eller har en aning om vad det kan bero på?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ja vi har en vind men det finns ingenting att gå på eller krypa så går inte ta sig fram så smidigt… men var uppe och försökte ta mig ner genom isoleringen för att se, men det var 2-3dm så kunde inte få upp allt och se längst ner tyvärr! Däremot kunde jag inte se någonting i taket ovanför isoleringen eller isoleringen självt som tyder på fukt… frågan är hur man ska göra nu..?Centano skrev:
Fukt ovanifrån borde väll ha vandrat längs med skarven mer? Ingen som torkat/ bättringsmålat i höstas och som man ser först nu när solen börjat ta sig genom molnen igen? Börjat upptäcka höstens skörd av nya hack och skrap som barnen gjort den senaste veckan.
Nej inte som någon kommer ihåg, men det kan man ju ha gjort utan att lagt det på minnet… vi har bara bott i huset ganska exakt ett år så det kan ju ha varit där tidigare utan att vi noterat det också.D Drburr skrev:
Men bjälkar, tak och isolering såg bra ut så långt jag kunde se…
Klicka här för att svara