Det har dykt upp några fläckar i innertaket i stugan. De ser ut att komma där det är skruvar eller spikar under färgen. Jag tror inte plåttaket från 80-talet läcker in. Kan det vara muskiss som leds ner via spikar?

Det är ingen vindslucka till den här delen av huset. Är det värt att såga upp en lucka bara för att kolla detta?

Tack!

Fläckar på innertaket i stugan, möjligen vid skruvar eller spikar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fläckar på innertaket i en stuga, möjliga läckpunkter vid skruvar eller spikar. Synligt tak och en brandvarnare i hörnet av bilden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
BirgitS
Kan det vara så att skruvarna/spikarna är lite kallare än resten av taket och nu i den fuktiga sommarvärmen kondenserar vattenångan på dem och binder smuts eller förändrar färgen?
 
BirgitS BirgitS skrev:
Kan det vara så att skruvarna/spikarna är lite kallare än resten av taket och nu i den fuktiga sommarvärmen kondenserar vattenångan på dem och binder smuts eller förändrar färgen?
Så hoppas jag gärna att det är! Någon annan som har samma erfarenhet? Det har dock inte varit såhär förrän nu på 8 år sen vi skaffade stugan....
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.