Hej! Har haft problem med tillslaget av vattnet pga att tryckströmbrytaren fylls med en vit beläggning/massa. Rensade för ett par år sedan och nu var det dags igen. Jag kan inte begripa vad detta är? Har inte sett detta någon annanstans i systemet utan där är det i så fall järnavlagringar. Påminner om vax eller tvål men blir sprött när det torkar. Kalk? Vi har surt vatten så det verkar märkligt.
Har borrad brunn. Inga problem med vattnet i övrigt.
Har borrad brunn. Inga problem med vattnet i övrigt.
Konstigt. Börja med att se om det löses upp i ättika. (Jämför med om det löses i vatten.) Om ättika löser är det nog kalk, trots surt vatten. Det ser ju annars salt-likt ut. Finns salt i systemet, avhärdning el dyl? Då kan det ju "läcka över".
Klicka här för att svara
