Hej! Har haft problem med tillslaget av vattnet pga att tryckströmbrytaren fylls med en vit beläggning/massa. Rensade för ett par år sedan och nu var det dags igen. Jag kan inte begripa vad detta är? Har inte sett detta någon annanstans i systemet utan där är det i så fall järnavlagringar. Påminner om vax eller tvål men blir sprött när det torkar. Kalk? Vi har surt vatten så det verkar märkligt.

Har borrad brunn. Inga problem med vattnet i övrigt.
 
  • Vit beläggning från tryckströmbrytare på träyta som ser ut som vax eller torkad tvål.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har samma hos mig. Vet inte var det kommer ifrån men tydligen vanligt enligt min rörkille
 
  • Gilla
aweinfors
  • Laddar…
Konstigt. Börja med att se om det löses upp i ättika. (Jämför med om det löses i vatten.) Om ättika löser är det nog kalk, trots surt vatten. Det ser ju annars salt-likt ut. Finns salt i systemet, avhärdning el dyl? Då kan det ju "läcka över".
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.