MathiasS MathiasS skrev:
Fel på smeten blir mitt tredje alternativ.
Japp. Förmodligen har man bara vispat i bunkens ena sida. :cool:

• Gilla
  • Haha
MultiMan och 9 till
  • Laddar…
H
MathiasS MathiasS skrev:
Kan inte någon hävda att det är fel på smeten?

Folk är så jäkla slarviga när dom blandar smeten att det märkligaste är att det öht blir pannkakor.

Fel på smeten blir mitt tredje alternativ.

Smeten kanske är halvfabrikat.

• Gilla
mg765 och 9 till
  • Laddar…
Eller använde han bara hälften av ingredienserna i smeten?

Jag har hört att de kan bli så när pannkakslicensen lider mot sitt slut. Bäst att förnya licensen hos internationella pannkaksförbundet.

lärjungen
Nu har flera redan sagt det här med stekpannan, men jag kan lika gärna sälla mig till den gruppen. Om pannan inte är helt hundra procent slät på undersidan blir den ojämnt varm. Som någon redan nämnt är det bara att testa att vrida på pannan och se om problemet följer med på samma sida hela tiden. Då har pannan förmodligen inte lika bra kontakt med hällen hela vägen. Därför funkar ofta gjutjärn bättre eftersom de är tunga och ligger helt emot hällen hela vägen runt. De två ikeapannor du testat med kan ha haft samma skavank bägge två, dvs inte helt plana undertill.

Hittade detta på http://cooktophunter.com/common-tro...ction-cooktops/#Overheating_or_uneven_heating

• If your food is not cooking properly or evenly, you should check on your cookware. It must be an evenly balanced, flat bottomed cookware. Your cookware needs to sit flat on the burner to ensure even heating.
  • Lightweight cookwares usually don’t heat up evenly and your food may burn more easily. Though heavyweight cookwares are preferred, if it is too heavy, food gets overcooked more often.
  • If you are unable to get your dish cooked in the perfection that the recipe presents, adjust the temperature setting to attain the sort of precision needed. If you find the correct setting, no other cooktop can beat the temperature precision and efficiency of induction cooktops. Take the example of one of the best induction cooktop with excellent electronic touch control system like Bosch NIT 3065UC or the GE PHP900 DMBB induction range.

Sen kan det såklart vara nåt fel på hällen också, men denna möjliga variant bör uteslutas helt utom rimlig tvivel först.

En tung panna är inte per definition plan. Den pannavi har oroblem med är en tung gjutjärnspanna. Men det är på en konventionell häll. En induktionshäll är inte alls lika känslig för det här. En varm platta måste ha kontakt för att föra över värmen. En induktionshäll märker inte av små skillnader. Jag misstänker forfarande att spolen inte sitter som den ska.

• Gilla
Händighemma
  • Laddar…
Det här håller mig vaken. TS, hur går det?

• Haha
tompaah7503
  • Laddar…
Samma här, detta med halvfabrikat-smet....blotta tanken på det måste ju vara att häda?

Har problem med min indiktionhäll med, värmer max 18cm i mitten kvittar om jag kokar sås i 10/20minuter. Bublar aldrig ända ut på min 24cm gjutgärnspanna (skepshult). Har även stekpanna och det är exakt samma.

Går inte sa långt ut ringen visar. kan man byta spolen själv till en större?

Koka vatten i gryta fungerar bra, men inte mer.

Han som hade teori högre upp om samma storlek kan nog stämma (på tre av plattorna i mitt fall).

Hade reparatör från elektrolux, han klagade på spisen stod snett (har riktat den par gånger och den står inom någon grad), samt skulle värma upp pannan par minuter.

Men det hjälpte föga.

B Broken arrow skrev:
Har problem med min indiktionhäll med
Samma här!
Mina biffar blir brända på utsidan, men är fortfarande väldigt röda och blodiga inuti :thinking:

• Gilla
nino och 1 till
  • Laddar…
har samma problem som TS med min wirlpool induktionshäll. en platta värmer stekpannan mer på främre halvan. jag har fått elementet/spolen utbytt 2ggr av reparatören utan förbättring, tillslut fick jag hällen utbytt men va samma fenomen på den.

vore intressant om nån hade en riktig förklaring :)

Snailman
Jag skaffade en neff häll med flexzoner, med tanke på inlägget om lika stora element, så börjar jag undra om allt är en stor bluff, och att man bara varierar trycket på ovansidan av hällen, men innanmätet är likadant på alla :thinking:

• Gilla
mattetvilling
  • Laddar…
Inte så att hällen lutar?
Vet att svärmors gjorde det och hon fick snurra på järnet 180grader vid halvtid då det blev mer smet på vänstersidan, inget man såg med blotta ögat dock.
Visserligen ingen Ikea-häll hon hade.

• Gilla
seniorkonsult
  • Laddar…
D daugaard skrev:
jag har fått elementet/spolen utbytt 2ggr av reparatören utan förbättring,
Mystiken tätnar! Kan du inte kolla din häll med vattenpass?

(Även om jag från ett tekinskt perspektiv tycker det låter konstigt att det skulle ha betydelse. Om inte elementen är fritt upphängda dvs)

Snailman Snailman skrev:
Jag skaffade en neff häll med flexzoner, med tanke på inlägget om lika stora element, så börjar jag undra om allt är en stor bluff
Man kan ju fundera på den tekniska utmaningen i att konstruera flexibla zoner. Det fungerar nog inte riktigt lika fint som säljarna säger i vart fall.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.