En riktigt sjuk människa.
 
  • Gilla
klaskarlsson och 5 till
  • Laddar…
Märkligt att inte frihetsberöva mannen om det finns en historia av mordbrand och misshandel i samma konflikt, hoppas inget värre hinner hända..
 
  • Gilla
Artemisia och 16 till
  • Laddar…
Jag brukar tänka på det i grannproblemstrådar, när det brukar dyka upp en subtil lynchmobb, att de inte riktigt förstår att i minst hälften av fallen så hetsar de på den 'galna' parten.
 
  • Gilla
breakman och 1 till
  • Laddar…
Låter som en trevlig granne, kanske dags att han läggs in på psyket med särskild prövning innan utskrivning. För det verkar helt uppenbart att han inte har alla getter hemma.

Tycker det är illa att rättsväsendet inte skyddar individer bättre mot återfallsförbrytare, han kan uppenbarligen inte sköta sig och då hör han hemma med resten av dom inlåsta djuren.
 
  • Gilla
Artemisia och 13 till
  • Laddar…
Det borde ju gå att ge honom vistelseförbud på platsen.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
Lite synd att det inte finns nåt lagstöd (mig veterligen) för att sätta dit en återfallsförbrytare hårdare.
 
  • Gilla
Zlatje och 6 till
  • Laddar…
RoTe
Så här funkar det i Sverige, dom "galna" och dom med våldskapital kommer alltid att vinna, alltid.
 
  • Gilla
  • Ledsen
TRJBerg och 11 till
  • Laddar…
jag får inte ihop tidslinjen. Om han 2020 dömdes till löjeväckande 2,5 års fängelse borde han väl vara inlåst 2021?
 
  • Gilla
  • Haha
MichelleW och 3 till
  • Laddar…
För övrigt borde redaktionen veta att man inte kan bygga fastigheter.
 
  • Gilla
UffePlåtis och 1 till
  • Laddar…
RoTe
Utsättaren Utsättaren skrev:
jag får inte ihop tidslinjen. Om han 2020 dömdes till löjeväckande 2,5 års fängelse borde han väl vara inlåst 2021?
Lite märkligt låter det allt men man kan få vänta, ibland ganska länge, på att få en plats på en anstalt nu då det råder extrem överbeläggning, sedan finns det även något som heter permission... Man kan i princip bete sig hur illa som helst under permissioner utan att få dom indragna plus att man sitter bara två tredjedelar av tiden, oavsett hur illa man skött sig på anstalten.
 
  • Gilla
Revhiet1 och 2 till
  • Laddar…
Dennan4 Dennan4 skrev:
Märkligt att inte frihetsberöva mannen om det finns en historia av mordbrand och misshandel i samma konflikt, hoppas inget värre hinner hända..
Det är brott som är avtjänade. Det motiverar knappast att häkta någon för att denne lagt pinnar på vägen.
 
RoTe
Ja så klart, han dömdes 2020 men kan ju ha suttit häktad ett år före dom, då räknas ju den tiden av.
 
  • Gilla
adron och 2 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Det är brott som är avtjänade. Det motiverar knappast att häkta någon för att denne lagt pinnar på vägen.
Nu var han väl villkorligt frigiven och inte fullt avtjänat sitt straff än?
Men även om han avtjänat sitt straff och det nya brottet potentiellt inte är särskilt allvarligt så tycker jag nog att det är problematiskt nog när någon använder våld och olagligheter upprepade gånger mot samma brottsoffer för att motivera frihetsberövning. Brottsoffret bör skyddas bättre mot en sådan individ.
 
  • Gilla
  • Älska
Artemisia och 6 till
  • Laddar…
RoTe
Alla brottsoffer hade varit mycket mer skyddade med ett "three strikes and you're out" system. Tre mindre brott sen får man sitta en ordentlig tid oavsett straffvärde på det tredje,.
 
  • Gilla
  • Älska
Miss Sunshine och 19 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.