P
Detta är verkligen en svensk fråga..... Att ens fundera på att en chokladask skulle kunna vara en muta..... Kostnaden är ju "noll". Det är ju inte så att choklad bitarna är inslagna i guld....

Som parantes.. Skulle jag få en Aladin så skulle jag se det som ett straff.. Fy vad icke god den är nuförtiden. Hellre en Anton Berg men fortfarande är det aldrig 3siffriga belopp vi pratar om.....

haavard skrev:
Du borde kanske vänta tills du fått räkningen?
d^_^b

TheStills skrev:
Detta är verkligen en svensk fråga..... Att ens fundera på att en chokladask skulle kunna vara en muta.....
Är du grek? ;-)

Jag hade tidigare en bekant som var bilmek som fick en julklapp av en kund. Hans kommentar till det var: "Har man råd med julklapp till bilverkstan så har man råd med fetare räkning."

Det är väl inte fel med en lite gåva för att visa uppskattning. Jag brukar själv ge en chokladkartong till veterinären när de har gjort ett av sina hjältedåd med något av mina djur.

Så här ser jag på det: I Sverige är vi jäkligt bra på att tala om när någon gjort fel, men aldrig när någon gjort något bra. Jag gör medvetet tvärt om, jag säger när folk gör något bra (vilket också höjer taket för hur kritik kan tas emot utan att folk tar illa upp).

Lite som någon komiker jag såg som körde följande sketch (citerad ur minnet):

Jag var en skicklig kirurg och räddade livet på många, men är det någon som kallar mig den store kirurgen? Nej.
Sedan blev jag advokat och hjälpte många människor, men är det någon som kallar mig den store advokaten? Nej!
Men så sätter man på ett får...

Nyfniken skrev:
Är du grek? ;-)

Jag hade tidigare en bekant som var bilmek som fick en julklapp av en kund. Hans kommentar till det var: "Har man råd med julklapp till bilverkstan så har man råd med fetare räkning."
Förstår att det blev "hade tidigare" med en så cynisk syn på vänlighet.;)

vad har detta med byggahus att göra?

Consensus skrev:
vad har detta med byggahus att göra?
Inget alls, så man undrar ju.

Regler: All diskussion i Byggahus forum ska innehålla ämnen som rör bygge och renovering, inget annat.

Hoppsan. Här måste jag be om ursäkt för min okunskap. Jag har nog missat att läsa igenom reglerna. Faktiskt trodde jag att under rubriken "Juridik" så kunde man ställa en allmän juridisk fråga. Om rubriken nu endast avser "Byggjuridik" så ber jag att moderatorn tar bort tråden. Fast jag tackar för intresset i alla fall.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.