Hej,

Nu använder jag iofs en vanlig webserver på en UNIX burk med tillhörande PHP script för att styra Showcenter. Där har jag katalogstruktur. Möjligt att Original mjukvaran under windows inte har det. Ligger allt i en enda röra då? Vad händer om man inte har ID3 taggar? Vilka namn blir det då?

I vilket fall så är det iofs inte fel på burken som sådan. Den gör bara som den blir tillsagd av serverprogrammet.

Är det nedanstående du menar med katalogstruktur. Bild 1 är ett par sidor ner i min ...../music/. Bild 2 har vi öppnat katalogen för Aerosmith "What It Takes".

ShowCenterDirs.jpg
ShowCenterFiles.jpg

Precis, det börjar likna något. Visas dina id3 taggar där på bild 2 eller är det filmnamnet på filen som visas ?

Det jag menade med katalogstruktur var att det skulle displaya´s med katalognamn och filnamn. Men som du visar det ser det ju bra ut, men det verkar ju som om man måste lägga på andra OS osv för att få det att fungera ? orginalserver programmet läser id3 taggarna på filerna och visar dom så, antar att dom löser det i framtida uppgraderingar.

Hej,

Den visar filnamnen.

Tack och lov finns ju program för att sätta ID3-taggar från filnamn och vice versa. Så stor samling som 30GB har jag iofs inte testat på men 4.6Gb taggades om på < 5 minuter.
Sen att det ändå blev lite extra handpåläggning utöver det för att få till artister och låtar på vissa O.S.T och liknande får väl ses som en parentes i jämförelse med tagga om manuellt ;)

Hmmm,

Kan man adoptera den däringa Tlovskogen?

;D

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.