128 433 läst ·
355 svar
128k läst
355 svar
Musfälla vippbräda. Ska hinken vara tom på vätska?
Ja, det kanske beror på att du har egen katt? Katter pinkar väl bara för att markera sitt egna revir misstänker jag, inte i andras...S Sackaros skrev:
Men jag är ingen kattexpert...
Jag har sprutat vatten på dem med vattenslangen några ggr när de varit på fel ställe, det tror jag har hjälpt lite. Det får dem att känna sig ovälkomna om inte annat.
Det hedrar dig om att berätta om den plågade fågeln. Frågan är om du drog någon lärdom av det eller om du låter katten fortsätta på samma sätt. Om ja, hur känns det?
Som jag tidigare har skrivit är min katt för rädd för att vara ute längre stunder och tar inga byten då han inte har ro att jaga. Sannolikt för att han har blivit jagad av räv. Vi har mycket katter som springer här och till och med in genom dörren så jag tänker att de borde pissa här också. Men det kanske är en okastrerad som springer hos dig? Det är inte lagligt att låta katter springa okastrerade längre.Nissens skrev:
Ja, det kanske beror på att du har egen katt? Katter pinkar väl bara för att markera sitt egna revir misstänker jag, inte i andras...
Men jag är ingen kattexpert...
Jag har sprutat vatten på dem med vattenslangen några ggr när de varit på fel ställe, det tror jag har hjälpt lite. Det får dem att känna sig ovälkomna om inte annat.
Det hedrar dig om att berätta om den plågade fågeln. Frågan är om du drog någon lärdom av det eller om du låter katten fortsätta på samma sätt. Om ja, hur känns det?
Men om det ska vara någon vits med att fånga möss i bur så måste man ju släppa dem så långt bort att de inte hittar tillbaka, släpper man dem utanför sitt hus så är ju de inne före en själv. Eller har jag missat något? Är tre km fortfarande samma plats?useless skrev:
Medlem
· Västra Götaland
· 3 559 inlägg
OT. En husmus har ju per definition ett hus att bo i och därmed också en musbokföringsadress, varför jag inte skulle anse att den är ett vilt djur. En mus utan ett hus kan klassas som vild, eller möjligen bara en temporärt huslös husmus...Gissar på att Ostverket håller i musbokföringsregistret, så det torde vara lätt att kontrollera detta från fall till fall....
Därför skiter man i att lyssna så ordagrant på vad byråkrater säger. Tycker hela väst har blivit patetisk mesiga under de senaste 50åren.K kimmens skrev:Jävligt konstigt byråkratin tycker.
Man får inte plåga ihjäl möss.
Men låta dom äta elkabel så människor brinner inne är ok
Samt plåga ihjäl människor är okej
Världen har blivit konstig tycker jag.
Snart behöver man licens för fällor
Om byråkraten får bestämma så behöver vi nog sätta upp fällor för dom med.
Undrar hur man avlivar en byråkrat bäst??
fälla ,gift, el, vipbrygga[bild]
Så låtsasdrunkning är ångerstframkallande, medans drunkning på riktigt, är behagligt? Att jag finner det motsägelsefullt, säger defenitivt vilken prick jag ärNissens skrev:
Att skjuta vildkatter som far illa kan till och med, vara en välgärning. Jag vet, för jag har tagit hand om en handfull av dessa såriga, fästingbeströdda och avmagrade stackare som höll på att svälta ihjäl. Men din guru @Baronen2, skröt över att han smög omkring i villakvaterens trädgårdar på nätterna och skjöt katter för glatta livet. Med eller utan halsband, välnärda eller avmagrade, spelade ingen roll. Stollen skjöt alla han såg. Att den patetiske idioten såg sig själv som en idol, gör inte saken bättre. Gissningsvis var det bara resultatet av en pervers önskedröm av en ynklig individ. Själv har jag aldrig sett, eller hört talas om någon kommunjägare som springer omkring i folks trädgårdar på nätterna. En gissning är att de flesta kommuner drar sig för att kalla ut en skjutglad galning likt Baronen2 i civiliserade trakter, utan låter dem hålla till i industrområden e.dy.
Det var glädjande att Glykoltanken, endast var en tanke och inget annat.
Angående djurplågeriet, är katternas jaktinstingt inte värre än vår köttproduktion. Så om du inte är vegan, är du en minst lika stor djurplågare som dom.
Staffan
Att hota en människa att dränkas är tortyr, Förstår du inte skillnaden så kan jag nog inte hjälpa dig med det.Staffan2000 skrev:
Så låtsasdrunkning är ångerstframkallande, medans drunkning på riktigt, är behagligt? Att jag finner det motsägelsefullt, säger defenitivt vilken prick jag är.
Att skjuta vildkatter som far illa kan till och med, vara en välgärning. Jag vet, för jag har tagit hand om en handfull av dessa såriga, fästingbeströdda och avmagrade stackare som höll på att svälta ihjäl. Men din guru @Baronen2, skröt över att han smög omkring i villakvaterens trädgårdar på nätterna och skjöt katter för glatta livet. Med eller utan halsband, välnärda eller avmagrade, spelade ingen roll. Stollen skjöt alla han såg. Att den patetiske idioten såg sig själv som en idol, gör inte saken bättre. Gissningsvis var det bara resultatet av en pervers önskedröm av en ynklig individ. Själv har jag aldrig sett, eller hört talas om någon kommunjägare som springer omkring i folks trädgårdar på nätterna. En gissning är att de flesta kommuner drar sig för att kalla ut en skjutglad galning likt Baronen2 i civiliserade trakter, utan låter dem hålla till i industrområden e.dy.
Det var glädjande att Glykoltanken, endast var en tanke och inget annat.
Angående djurplågeriet, är katternas jaktinstingt inte värre än vår köttproduktion. Så om du inte är vegan, är du en minst lika stor djurplågare som dom.
Staffan
Köttproduktionen kan man ha synpunkter på, men det en katt gör är mycket värre.
Om du tror att kommunerna bara skjuter vildkatter så har du inte koll. Det går åt en hel del tamkatter också, tvärtemot vad du tror så ställer tamkatter till med en del elände, och är de på fel plats vid fel tillfälle så... det är inte alltid det är räven som tagit katter som försvinner spårlöst...
De hotar inte. De får offret att tro att han dränks. Stor skillnad. Vore det behagligt skulle begreppet "tortyr" få en helt ny mening.Nissens skrev:
Skojar du? Eller är du bara naiv?Nissens skrev:
Det jag försökte förmedla, är att kommunen nog är återhållsam med att skicka in stollar som @Baronen2 i folks trädgårdar. För det kan ge dålig PR. ifall det kommer ut att kommunen dödar våra familjemedlemmar. Likaså vill de nog inte hitta sin PajasRambo med en spade i huvudet. Dålig PR det också.Nissens skrev:
Staffan