Håller på att renovera ett hus från 1937. Under tapeter fanns en murstock som putsen lossnar i kanterna. Har två kaminer som fungerar och sotaren säger att kanalerna är helt ok. Min fråga är nu om jag måste putsa nytt där tegelstenen kommit fram eller om jag kan låta det vara. Jag tycker personligen det skulle vara snyggt att behålla det som det är.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Är det rör från kaminer och pannor så slutar dom vid ingången från dito, rensa väggen du, det går bra, ett litet aber är att det nog blir en del puts kvar på stenarna, det enda som tar bort är syra och inget kul att arbeta med, finns andra medel med, men blir lite blött
Klicka här för att svara
