3 381 läst ·
21 svar
3k läst
21 svar
Murning på vintern - uppvärmningslösningar?
N
neo11
Husägare
· Stockholm/Bromma
· 2 463 inlägg
neo11
Husägare
- Stockholm/Bromma
- 2 463 inlägg
Man kör 2 lager med tunnputs. ett tredje lager finns inte, då målar man tunnputsen med färg.
Skrollade lite i tråden, men kunde inte se vad väggarna bestog av. Tjockputs är dyrare men håller 5 ggr längre.
Tunnputs är inte att rekommendera.
Skrollade lite i tråden, men kunde inte se vad väggarna bestog av. Tjockputs är dyrare men håller 5 ggr längre.
Tunnputs är inte att rekommendera.
Byggfirman kommer använda ett tablerat putssystem (Finjas eller Webers). Jag är dock säker på att det är tre lager (varav första eller andra är armerat och tredje är genomfärgat). Om jag förstått det rätt kommer det dock bara bygga max ca 10 mm, men det heter kanske ändå tjockputs?.N neo11 skrev:
Redigerat:
N
neo11
Husägare
· Stockholm/Bromma
· 2 463 inlägg
neo11
Husägare
- Stockholm/Bromma
- 2 463 inlägg
Är det genomfärgat är det rivputs/terrasit. Det dyraste som finns på marknaden. Då gissar jag att du har god ekonomi. Ingen använder det längre pga att det är för dyrt.
Kanske bättre att du frågar, säg att du vill ha produktblad på all puts.
Kanske bättre att du frågar, säg att du vill ha produktblad på all puts.
Redigerat:
Inget material är inköpt än. Putsningen blir inte förrän under tidig vår så vi får prata om olika putsalternativ med byggfirman lite längre fram.N neo11 skrev:
Klicka här för att svara