Hej
Vi ska bygga upp ett rejält växthus (ca 70kvm, 16x4m ish).
Vi står inför markarbetet just nu och jag hittar information om att man ska grunda muren ner under frostfritt djup, vilket är runt 130cm här omkring, Skövde/Skaraborg. Gården är omgiven av åkermark och lite skog, där växthuset kommer stå är det "dränerat" för 20 år sedan då det var en hästhage (50m brett, dikat på var sida).
När jag ser foton online så är det ingen som tar till dessa djup på sina konstruktioner, så är det verkligen nödvändigt?
Hade först tänkt att gå ner till 80cm, lägga singel lr makadam 20-30cm packat (vet ej skillnad), en betong-grund på drygt 20cm leca-sten upp till marknivå och sedan tegel ovan mark.
Någon erfaren / kunnig inom området?
Mvh