3 715 läst ·
3 svar
4k läst
3 svar
Murbruk eller putsbruk till plint?
Ska bygga en bod på ca 13 kvm. Svärfar har några säckar murbruk samt putsbruk som han anser fungerar utmärkt att gjuta plintar av. Själv tycker jag det låter helt uppåt väggarna. Speciellt som betongen procentuellt sett är en väldigt liten del av kostnaden till denna sorts bygge.
Någon som har erfarenhet av detta?
För att testa så provgjöt jag ett par plintar. Nu har det ju även varit neråt -4 grader nån natt vilket inte är bra för gjutning. Men efter 4 dygn så har stolpskorna fortfarande inte satt sig mer än att de går att snurra med väldigt lite kraft. Vet inte om det beror på temperatur eller bruket som använts.
Någon som har erfarenhet av detta?
För att testa så provgjöt jag ett par plintar. Nu har det ju även varit neråt -4 grader nån natt vilket inte är bra för gjutning. Men efter 4 dygn så har stolpskorna fortfarande inte satt sig mer än att de går att snurra med väldigt lite kraft. Vet inte om det beror på temperatur eller bruket som använts.
Klicka här för att svara
