1 940 läst ·
30 svar
2k läst
30 svar
Murarfirman stensatte uselt Åtgärd?
Administrator
· Skåne
· 8 761 inlägg
Vi har uppenbarligen olika uppfattningar om vad ett bågmönster är.Hannuse skrev:
Här är två olika bilder på stensättningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Enligt Dig är båda två i bågmönster.
Enligt mig är det enbart en som är satt i bågmönster.
Marlen borde prova att läsa trådstarten!Marlen Eskilsson skrev:
Klart att jag ska inte begära så mycket...
"Resultatet blev som bilderna visar.
Ska de få betalt för arbetet?
Ska man vara nöjd?
Kan man rätta till?"
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 770 inlägg
Absolut, och det är det nog flera som borde göra.lunnabo skrev:
Frågan är vad ditt syfte med tråden är, du (och alla andra) vet ju redan svaren på dom tre frågorna.
Nja (det enda svaret som egentligen innehåller gråskalor eller kan diskuteras)
Nej
Ja
Ditt svar om betalning;B Bästerortarn skrev:
"Nja"
Skulle du vilja utveckla grunden för hur du tänker både ja och nej till betalning?
Administrator
· Skåne
· 8 761 inlägg
Kunden har alltså bett dig att ställa frågan i forumet.lunnabo skrev:
Nej, det är inte acceptabelt och de ska inte behöva betala för det tycker jag.
Precis.lunnabo skrev:
Och det innebär ju att stensättaren kanske också tycker att det levererades ett bågmönster?
Så, i och med det så får ni prata ihop er om vilka förväntningar som finns.
Om du inte ser mönstret så kan man ju börja undra… det är inte vad du har tänkt dig och jag håller med, vi är nog överens om vad vi förväntar oss att bågmönster är med sådana stenar. Men det innebär inte att alla vet vad som förväntas. Det är ju tydligt här.lunnabo skrev:
OM jag hade haft rätt till det så hade jag bett dem att göra om. Men som vanligt så beror det på vad beställaren valt från början. Hen kanske är nöjd?
Ser Dr Benz ett mönster av bågar på båda dessa bilder?Dr Benz skrev:
Om du inte ser mönstret så kan man ju börja undra… det är inte vad du har tänkt dig och jag håller med, vi är nog överens om vad vi förväntar oss att bågmönster är med sådana stenar. Men det innebär inte att alla vet vad som förväntas. Det är ju tydligt här.
OM jag hade haft rätt till det så hade jag bett dem att göra om. Men som vanligt så beror det på vad beställaren valt från början. Hen kanske är nöjd?
OM så undrar jag hur Dr Benz menar med mönster?
För mig betyder mönster något som är återkommande och liknande.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Medlem
· Västernorrland
· 2 535 inlägg
Fast smågatsten i bågmönster är ju liksom ett etablerat begrepp med en lång tradition bakom. Det innebär mer än att det någonstans på marken ska gå att identifiera en krökt form.Hannuse skrev:
Frågan blir väl snarast om det är fackmannamässigt utfört eller inte beroende på hur långt från "typmodellen" resultatet hamnar?
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 770 inlägg
Egentligen inte eftersom jag vet att du bara gör dig till (alt. av oklara skäl utelämnar information) men lite kort ........lunnabo skrev:
Det beror först och främst helt på vad som är avtalat.
Men detta vet du redan och därför undrar jag om du skulle vilja utveckla vad syftet med tråden egentligen är?
Redigerat:
Så kanske det är, jag har ingen aning om det.R Räknenisse skrev:Fast smågatsten i bågmönster är ju liksom ett etablerat begrepp med en lång tradition bakom. Det innebär mer än att det någonstans på marken ska gå att identifiera en krökt form.
Frågan blir väl snarast om det är fackmannamässigt utfört eller inte beroende på hur långt från "typmodellen" resultatet hamnar?
Men det framgår ju inte om beställaren är nöjd?
Personligen skulle jag inte bry mig, det ligger ju stenar där som fyller en funktion som underlag.
Men personligen skulle jag inte heller lägga sten, eftersom jag inte tycker om det underlaget.
Så mitt svar blir mer i stil som om jag skulle vara köpare till huset, då skulle jag inte ens notera det eventuellt felaktiga mönstret, utan bara se att det ligger gatsten där.