Hej,

Svärmors garageuppfart håller på att falla sönder! Och vad det verkar så är det svårt att få till en entreprenör som kan göra något åt det de närmaste månaderna.
Kanske är risken stor att jorden ska ge med sig på vardera sidor och falla ner vid skyfall, och att det är anledning nog att låta någon annan göra ”hela” jobbet. Eller blir det ”stabilt nog” om jag gräver bort så pass mycket jord på vardera sidor att det inte sluttar ”riskabelt” mycket, i väntan på att en entreprenör, under hösten/våren, bygger upp nya murar?

Mycket tacksam för tips och råd kring om jag ska ge mig på att riva själv eller låta en entreprenör både riva och bygga upp på nytt.

Sliten garageuppfart med spruckna betongkanter och vegetation växer på sidorna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skadad garageuppfart med fallfärdig kantsten och sluttande jord vid en gräsmatta som behöver reparation.
Skapa konto
Sprucken betongmur längs en garageuppfart med synliga skador och övertagning av ogräs, vilket indikerar behov av reparation.
Skapa konto

Svår bedömt ifall den kommer rasa imorgon eller om något år. Ifall du inte nyttjar garaget så skulle jag bara kap ett par reglar som du spänner in emellan båda murarna så säkrar du ett eventuellt ras.

Det ser definitvt inte bra ut men det kan stå många år eller rasa imorgon...
Det behöver grävas ur och antingen släntas av eller läggas nya murar.
L-stöd är snabbast och enklast...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.