Ska mura en ickebärande innervägg som ska separera tvättstuga och badrum. Vi har nyligen gjutit golver som den ska muras på. (Skrovligt och vackert blev det.) Väggen ska muras ihop med befintlig vägg uppåt och mot ena sidan. Vid den andra sidan ska jag montera på en dörrkarm. Jag har borrat lite för att sticka i armeringsjärn nedåt. Tänkte göra några likadana anordningar i den befintliga väggen. Tänkte att det ökar stabiliteten lite? Tror ni att det räcker? Det ska inte hängas något särskilt där. På sin höjd kanske någon ramlar in i väggen.
/Annananna
/Annananna
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Samma typ av sten som i väggen?
Du tänker helt rätt med järn nedtill. Skulle även haft i sidan. Har du använt ankarmassa till dessa? Det är bra att de sitter stadigt. Likadant i hålen till stenen kan du med fördel borra i större dimension och fylla med ankarmassa. På så vis har du lite rörelsefrihet att flytta stenen och hålet behöver inte vara exakt. Skall väggen putsas också?
Du tänker helt rätt med järn nedtill. Skulle även haft i sidan. Har du använt ankarmassa till dessa? Det är bra att de sitter stadigt. Likadant i hålen till stenen kan du med fördel borra i större dimension och fylla med ankarmassa. På så vis har du lite rörelsefrihet att flytta stenen och hålet behöver inte vara exakt. Skall väggen putsas också?
Produkter som diskuteras: "ankarmassa"
Ankarmassa R-KEM-II 300 ml FAST
Tvåkomponents polyesterankarmassa
232 kr inkl moms
Läs mer
Har inte fäst armeringsjärnen än. Kan fixa med ankarmassa. Tänker ha i sidan också. Jag är lite osäker på vad stenen heter. Kan kolla detta. (Särskilt osäker på de befintliga lite mer mörkgrå.) Vi ska så småningom kakla väggarna, men är osäker på om vi kaklar hela vägen upp. Alla beslut är inte tagna.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden