Hej alla murare! :)

Jag hade tänkt mig mura upp ett garage med Lecablock av storleken 19x19x59. Tanken är att mura med gesims uppe vid takfoten då vi har det på boningshuset. En liten fin trappa med två steg hade jag tänkt. Skall man tänka på något hur takstolen skall vara konstruerad? Har försökt leta på internet hur man gör men hittar absolut ingenting.

Finns det någon på forumet som kan beskriva hur man gör eller tipsa om läsning någonstans?
 
P Pjoter1 skrev:
Hej alla murare! :)

Jag hade tänkt mig mura upp ett garage med Lecablock av storleken 19x19x59. Tanken är att mura med gesims uppe vid takfoten då vi har det på boningshuset. En liten fin trappa med två steg hade jag tänkt. Skall man tänka på något hur takstolen skall vara konstruerad? Har försökt leta på internet hur man gör men hittar absolut ingenting.

Finns det någon på forumet som kan beskriva hur man gör eller tipsa om läsning någonstans?
Har du hittat mer info?
(Jag är också på jakt! )
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.