Hej!
Bytte precis vår ytterdörr till sidoentrén häromveckan. Se bifogad bild.
Hur fixar jag snyggast till resten? Fylla på med lite putsbruk där lekablocken är blottade och sen måla bara?
Verkar som snickaren som bytte dörren använde någon fog som gulnat när den torkade också, så behöver ju måla över detta också.
Tips mottages tacksamt

• Nyinstallerad vit ytterdörr med gulnad fog och synliga lekablock längs dörrkarmen mot en putsad vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en vit ytterdörrsida mot en grovputsad vägg, med gulnad fog mellan dörrkarmen och väggen.
    Skapa konto
Det gula är fogskum och det får du peta bort.
Sen där putsen är borta så får du laga i men det svåra är att få samma struktur då det är putsat med spritputs.

• Gilla
Renoveralgh och 1 till
  • Laddar…
J
Renoveralgh Renoveralgh skrev:
Hej!
Bytte precis vår ytterdörr till sidoentrén häromveckan. Se bifogad bild.
Hur fixar jag snyggast till resten? Fylla på med lite putsbruk där lekablocken är blottade och sen måla bara?
Verkar som snickaren som bytte dörren använde någon fog som gulnat när den torkade också, så behöver ju måla över detta också.
Tips mottages tacksamt
Det finns färdig spritputs att köpa den måste slås på så du inte försöker och bre på den..
Tänk på att tejpa kanten mot karmen och täcka hela dörren när du slänger på putsen för det kommer att skvätta speciellt om man är lite novis😉

• Påsen "Spritputs KC Hand" från Finja, används för ytbehandling och renovering av fasader.
    Skapa konto
Stefan N Stefan N skrev:
Det gula är fogskum och det får du peta bort.
Sen där putsen är borta så får du laga i men det svåra är att få samma struktur då det är putsat med spritputs.
Tack! Gör mig inget om det inte blir samma struktur. Detta är som sagt entrén på baksidan av huset. Används väldigt sällan. Behöver bara något att kunna måla på.
Hur petar jag bäst bort fogskummen utan att skada putsen mer?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.